Evenimentul Zilei, septembrie 2016 (Anul 25, nr. 7813-7834)

2016-09-15 / nr. 7823

30 ! altfel Sport Evenimentul zilei, joi, 15 septembrie 2010 Steaua și Astra debutează în grupe Steaua și Astra vor debuta în această seară în grupele Ligii Europa. Gruparea „roșalbastră” se va duela, la Ankara, cu Osmanlispor (de la ora 22:00, în direct la Pro TV și Dolce Sport 1), meci contând pentru Grupa L. Din grupa Stelei mai fac parte FC Zurich și Villareal. De partea cealaltă, campioana României va juca la rându-i în prima etapă cu Austria Viena, pe „Arena Națională”, în Grupa E, de la ora 20:00 (în direct la Dolce Sport 1), în schimb, în grupa Astrei se mai regăsesc AS Roma și Viktoria Plzen. Ceferin, noul șef la UEFA Congresul extraordinar al UEFA l-a numit, ieri, la Atena, în funcția de președinte al forului continental pe slovenul Aleksander Ceferin (fete). Astfel, președintele Federației Slovene de Fotbal a fost ales cu 42 de voturi, în timp ce contracandidatul său Michael van Praag, președintele Federației Olandeze de Fotbal, a primit 13 sufragii. Halep s-a retras Simona Halep (locul 5 mondial) a anunțat, ieri, că s-a retras din cadrul turneului de la Tokyo (19-25 septembrie). Românca a luat această decizie în urma unei accidentări la coapsa piciorului stâng. (Grupaj realizat de Alexandru Toader) SpORT LA TV 20.00- Dolce Sport 2 - FOTBAL Feyenoord - Manchester United 20.00- Dolce Sport 2 - FOTBAL Anderlecht - Qabala 22.00- Dolce Sport 2-FOTBAL Inter - Hapoel Beer Sheva 22.00- Dolce Sport 3-FOTBAL Villareal - FC Zurich Sandalul fraților ■Off I AIT D ■ ÆU ■ ■■ ■ ,creatorul companiei;,Puma” a revoluționat, lumea sportului Adolf și Rudolf au avut două mari pasiuni: cizmăria și sportul. A fost nevoie de o ceartă între cei doi, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, și, astfel, a apărut o rivalitate cotată, astăzi, la miliarde de euro. „Adidas” și „Puma” sunt două dintre cele mai mari trei companii producătoare de echipament sportiv din toate timpurile Alexandru Toader Toader.alexandru@evz.ro și doi frați germani au pus bazele unei afaceri prin anii ’20, în localitatea bavareză Herzogenaurach. Mai exact, într-un atelier transformat dintr-o simplă spălătorie de rufe. Pasiunea comună: cizmăria! Ideea originală a fraților Drassler a fost cea care avea să devină un „musai” în sport: încălțămintea cu crampoane. „Adi“ se ocupa cu tehnica încălțămintei, de tehnologia acesteia, în timp ce fratele său mai mare avea limba ascuțită, deci, automat, era iscusit în vânzări. încă din 1925, pantofii-minune făceau furori printre fotbaliști Compania „Gebrüder Dassler Schuhfabrik" a pierit în 1948, și, astfel, au luat naștere celebrele brand-uri „Adidas" și „Puma" și atleți, iar șase ani mai târziu au devenit râvniți și de tenismeni. Succes garantat pentru familia Dassler însă, cu câțiva ani înaintea ca cel de-al Doilea Război Mondial să izbucnească s-a produs „ruptura“ între Adolf și Rudolf, s- au intrat în acel adăpost, „Adi” a strigat: „Iar au venit nenorociții ăștia!”. » » Rudolf a crezut că la ei s-a referit fratele său, în ciuda Avioane, raiduri și soții Mai multe voci susțin că cei doi s-au certat din cauza opțiunilor alese în timpul războiului. „Adi“ se ocupa de fabricarea pantofilor pentru forțele armatei naziste, iar Rudolf a optat pentru front. Culmea, disputa dintre cei doi frați ar fi fost provocată chiar de soțiile acestora: în timpul unui raid aerian deasupra orașului lor, frații Drassler se aflau, alături de consoartele lor, întrun adăpost contra bombardamentelor. Istoria spune că în momentul în care Rudolf și soția insistențelor lui Adolf care a mărturisit că a sunat la adresa avioanelor aliaților. Nu l-a crezut pe mezin, și așa s-a produs marea ruptură în familia Dassler! Trei dungi și o felină în 1948, „Gebrüder Dassler Schuhfabrik“, compania celor doi, s-a evaporat. Rapid, Adolf a înființat firma „Adidas“ (pornind de la primele trei litere ale prenumelui și de la primele trei litere ale numelui său de familie), în timp ce Rudolf a creat compania „Ruda“, dar care nu a cunoscut succesul obținut de fratele său. S-a reorientat către „Pima“, iar felina are și astăzi loc de cinste pe echipamentul sportiv. „Adi“ a folosit ca logo cele trei dungi. Astfel au ieșit la suprafață cele două companii în orașul Herzogenaurach, ale căror sedii erau divizate de râul Aurach, înmormântați la mare distanță De-a lungul timpului, cei doi își disputau ierarhia pe piață prin atragerea sportivilor, în marile competiții, pentru a se afișa fie în „Adidas“, fie în „Puma“. Rudolf a murit în 1974, la vârsta de 76 de ani, iar Adolf patru ani mai târziu, la 78 de ani. Mormintele din curtea bisericii din oraș reflectă ura celor doi din timpul vieții, fiind așezate la mare distanță unul de celălalt. ■■Wk FOTO: ALCUETRO^M □ Adolf Dassler, fondatorul „Adidas” FOTO: LIKESUCCES.COM FU no SCHUHFABRIK adidas SPORTSCHUHE