Familia, 1884 (Anul 20, nr. 1-53)

1884-07-22 / nr. 30

La moartea părintelui meu, fin urmă dar s'a împlinit tv'^S'La ce ’ngrozit am cugetat : Destinul crâncen mi-a răpit Pe tatăl bun şi neuitat. Pierdut-am radem, adăpost, Ce-a dat şi n’a luat nimic; P’acela carele mi-a fost: Părinte, frate şi amic. S'a stins belşugul nesfârşit Al raclelor de dulci iubiri: Ce vecinie mi-au împărtășit Lumini de calde fericiri. Tot gândul meu lui numai eu, Tot ce-a făcut fu partea mea; Plăcerea lui — norocul meu, El plânsul meu — durerea-i grea. Eriancă mi-a vorbit cu dor, Acum sărut cosciugul lui; Eri mai aveam un scump odor, Adi sânt sărac, acuma nu-i. Me mângâiaţi din când in când, Că eu avui un rar favor, Căci Pam vedut ingenunchiând In ani adânci şi cu onor. Stiu bine că a fost bătrân, Dar de-1 perdeam cât mai târziu, Ş-atunci simţieam săgâta ’n sân, Că mi-a murit prâ timpuriu. De n’ar fi fost atât de bun, încet şi eu m’aş mângăia. Dar cum să pot, când toate-mi spun Necontenit iubirea sa îl Ori incătrău fac un ocol, La ori ce cuget in trecut, îndată ved un mare gol, îndată simt că ce-am perdut. Preţul pe un Pe *, de an 5 de an 2 fl. Pentru România pe an 25 lei ORADEA-MARE (NAGYVÁRAD) 22 Iuliu st. v. 2 August st. n. Ese in fiecare dumineca. Redacțiunea în Közép-utcza nr. 395. ANUL XX. 1884. Iosif Vulcan. Ş-un țipet viu, înfricoşat, Tresare din lăuntrul meu ... Lăsaţi-me nemângăiat, Lăsați-me să plâng mereu ! Noaptea de St. George. — Operă bufă in 3 acte. — (Urmare.) Actul 111. SCENA I. Nicolae (in vârful clopotniței) Cor de Iele. Ielele intră dansând. Turbillon. Nicolae (de pe clopotniță). Etă puterea usturoiului; acu ved, ceea ce n’am mai vedut, de când mama m’a făcut. Hi, da frumos mai este jocul ielelor, mai că-ți ia viderile die și deu. Dar apoi audi colea, ce aud acum nu sciu să-mi fi bătut la urechiă de când me sciu pe lume om cu toata firea: este cântecul ielelor. Corul Ielelor. Hiș surată, Du-te iute, Mergi pe norul cela gros, Să adormi pe fet-frumos. Nicolae (din clopotniță): En audi, imi die fet-frumos, unde-i Chiva să audă și ea! Corul Ielelor. Hîş surate, Mergeţi Ştergeţi Minţile la cei flăcăi, Faceţi-i ca vai de ei! Nicolae. Parcă-mi vine groza, hi, ce bine că nu mai-s flăcău ! Corul Ielelor. Hiş surată, Du-te Cântă, Cântă pân’ va nebuni Şi de el nu va mai sei! Nicolae. Că vai de mine, că deu nu voi asculta, imi astup’ urechile, vai! săracul de mine!