Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-03-31 / nr. 13

Acul VȘș. Accotă Foae olițială iesă odată pe săptămânnă, mai dănd încă șilpatru Suplementuri pe lună. Aremumeraștu se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DD. Sameși. Prețul pentru partirculari este un galbăn pe an. PRINCIPATULUI MOLDAVPINI. Iașii, Dumșică ai martiu lule. J „L 72. partă administrativă. Comitetul sănătății. No. 388. și 412. Starea sănătății lăcuitorilor din amăndoă Principatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este bună, precum asemine și în a dreapte parte a Dunării de la Balcanuri încoace, se găsește ferită despre molipsitoare voală; deci se publică spre obșteasca știință. No. 392. Fiindcă cu mila Cumnezeiască și a nimeritelor măsuri ce s'au întrebuințat, molipsitoarea voală a vitelor, s'au curmat și s'au curățit cu totul din acest Principat, se publică aceasta spre obșteasca și vița. Anitropiia Monastirii Sf. Spiridon. No. 334. Vnitropiia ospitalului din Botoșeni cu raportul seu de subpt No. 34, recomenduește acestii gheneralnice Vnitropii însămnarea dăruirilor ce Unele iepe îndemnate de creștinescul cuget, au bine jărt firul casei Institutului ospitalului din Botoșeni, și anume: Dlui Brigadirul Ioan Bașotă din Botoșeni, au dănuit o vie cuprinzătoare de 8 pogoane roditoare în chei îngrăditură, 7 fălci pământ, precum și alte cheiuri voita în șigiuto aflătoare în cuprinsul ei. Pe lăngă această dănuire se mai adrog și hărăzirile băneștilor sume ce au mai făgăduit în agiutorul zvidirii noului ospital, fețele aice arătate, adecă: 50 galbini Preacuvioșiia sa Arhimandritul Sofronie Trierarhitul. 2 galbini Dei Postelnic e ca Nastasia Vârnav. 6 galbini Banul grigorie Varlaam, 20 galbini Caminarul Vasili Florea. 20 galbini Sărdăreasa Tudosiica Dimachi. 10 galbini Alecu Cuza, 16 galbini Comisul Tudurachi gherghel. 6 galbini Sarl- Iordachi Morțun din târgul Romanului. Deci această epitropie, recunoscătoare acestor netăgăduite jărtuiri ce în faptă dovedescu simpirile unor cugetări creștinești și filantropice, pe lângă acea din parter mulțemire ce prin epitropii zisului au adresat Dlor sale fețelor hărăzitoare, publică și spre obșteeca șriință. ospital partă JUDECĂTOR DASCĂ. Divanul Domnesc. 1) No. 639. Procesul următor între proprietarii în moșiia Șăndriceni, cu Monastirea Mogoșăștii și alții, proprietari în moșiia Hilipșăul, pentru împresurare de hotar, s'au terminat spre căutare de cătră acest Divan în vade de 50 zile socotite de la data publicației.