Gazeta de Sud, iulie 2006 (Anul 12, nr. 3458-3483)

2006-07-29 / nr. 3482

GAZETA de SUD SÂmbătă, 29 iulie 2006 ji tragerea la sorți a meciurilor din Liga Campionilor, sorții au fost favorabili campioanei României Adversar facil pentru Steaua își calificată în turul treilea preliminar, chipa pregătită de Dsmin Olăroiu va îbui să treacă de cecampioana Belgiei R andard Liege, pentru accede în grupelempions League. Daniel BISTRIȚEANU acă va trece de campioana seriei, ND Gorica. Steaua reșii va juca în trurul al treipreliminar al Ligii Campionicu echipa belgiană Standard iege, la care a evoluat atacantul umân Marius Niculae. La traerea la sorți efectuată ieri, la diul UEFA. Steaua a fost ca pe serie, evitând astfel contrunirea cu nume mari ale fotbaluluiuropean, precum AC Milan, Lierpool, Arsenal sau Valencia. Meciul tur se va juca la Lige, în Belgia, pe 8 sau 9 august, ir returul se va disputa pe 22 sau 23 august, pe stadionul „Naționl Lia Manoliu“ din București. Printre vedetele echipei elgiene se numără Sergio Conîicao (fost fotbalist la Lazio și Iter) și Milan Rapajte (Perugia și Fenerbahce). Standard Liege a încheiat anul trecut pe poziția secundă în campionatul belgian. Steaua este deja cu un pas în turul trei preliminar după victoria, cu 2-0, obținută în deplasarea de la Nova Gorica. Echipa din Ghencea mai are de îndeplinit o simplă formalitate pentru a juca în ultimul tur calificant pentru grupele Champions League, unde nici o echipă românească nu a mai ajuns de zece ani. Steaua a învins, în urmă cu doi ani, pe Standard Liege, în Ghencea, cu scorul de 2-0, în cadrul grupelor Cupei UEFA. Becali vrea adversari puternici în stilu i caracteristic: finanțatorul echipei Steaua, Gigi Becali, a spus că Steaua nu va avea probleme în dubla manșă cu Standard Liege. „Trebuie să ne mobilizăm pentru că nu se dă nimeni la o parte să dăm noi goluri. Steaua e mult peste Standard Liege. Avem o experiență mult mai mare decât până acum“, a spus Becali. Finanțatorul grupării din Ghencea a opinat că pentru Steaua nu este o performanță calificarea în grupele Champions League, dând de înțeles că se așteaptă ca echipa sa să aibă un parcurs lung în cea mai importantă competiție fotbalistică europeană intercluburi. „Nu e o mare performanță să elimini Gorica și Standard Liege și să te califici în grupe. Eu vreau să mă bat cu echipele mari ale Europei“, a spus Becali. Meciuri tari în turul 3 în turul al treilea preliminar se vor disputa câteva partide foarte echilibrate: AC Milan - Steaua Roșie Belgrad, Hamburg - Osasuna, Benfica - Austria Viena și Dinamo Kiev - Fenerbahce. Iată programul complet al partidelor din turul trei preliminar al Ligi Campionilor care se vor disputa pe 8/9 august și 22/23 august: Sheriff / Spartak - Liberec, Șahtior - Hafarfjordur / Legia, Zurich / Salzburg - Valencia, Levski / Sioni - Chievo, Hearts / Siroki Brijeg - AEK, ȚSKA Moscova - Djurgarden / Ruzomberok, AC Milan - Cork / Steaua Roșie, Galatasaray - Mlada Boleslav / Valerenga, Standard Liege - Gorica / Steaua, Austria Viena - Benfica, Ekranas / Dinamo Zagreb - Arsenal, Copenhaga / Mypa - Ajax, Hamburg - Osasuna, Metalurgs / Dinamo Kiev - Fenerbahce, Liverpool - Maccabi Haifa, Lille - Debrecen / Rabotniki Steaua a mai dat piept cu belgienii de la Liege pe 21 octombrie, în 2004 Rapid a învins la limită pe Sliema Obiectiv atinsat pentru giuleșteni Cupa UEFA Sliema - Rapid 0-1 (în tur: 0-5) Stadion „Ta’Qali", spectatori: 50. A marcat: M. Buga ‘10. Sliema Wanderers: Bonello - Di Lello, Ciantar, Chetcuti, Sai^J .Carabott (78, Lombardi) Giglio, Svoboda, Nwoko - Woods, Bajada (‘83, Mintoff). Antrenor: Edward Aquilina. Rapid: D. Coman - M. Constantin, Maftei, Săpunaru - Badoi, R. Stancu, N. Grigore, Karamyan (‘46, I. Stancu) - riffiths(‘77, Petrescu), BuWan (‘58, Vasilache). Antrenor: Razvan Lucescu. A arbitrat: Milan Karadzici (Serbia). Echipa Rapid București s-a calificat în turul doi preliminar al Cupei UEFA, după ce a învins joi, în deplasare, cu scorul de 1-0, formația malteză Sliema Wanderers, într-un meci contând pentru manșa secundă a turului întâi preliminar al competiției. Mugurel Buga a deschis scorul în minutul 10, marcând cu piciorul stâng, după o centrare a lui Rădoi de pe partea dreaptă. Partida de pe arena „Ta’Qali“ din La Valleta s-a disputat pe o căldură sufocantă, termometrele înregistrând 40 de grade la umbră. Pentru a preîntâmpina deshidratarea excesivă a jucătorilor, arbitrul sârb Milan Karadzici a oprit jocul în minutul 38, permițându-le fotbaliștilor să bea apă. (D.B.) Dinamo s-a distrat cu Hibernians „Câinii“ merg mai departe Cupa UEFA Dinamo - Hibernians 5-1 (în tur: 4-0) Stadion „Dinamo“, spectatori: 4.000. Au marcat: A. Cristea ‘57, Dănciulescu ‘61, ‘84, C. Munteanu ‘90+2, Buzurovic ‘90+3-autogol / Buzurovici ‘87, Dinamo: Moss - Blay, L. Goian, Pașcovici, Șt. Radu (‘46, Pulhac) - Tameș (‘63, Predescu) - Ad. Cristea, Dănciulescu, C. Munteanu , Ganea, Niculescu (‘46, Mărgăritescu). Antrenor: Mircea Rednic, Hibernians: M. Muscat - K. Cassar, Buzurovic, Mintoff, Xuereb - Bartolo, Agius, Baldacchino (71, Camilleri) - Chukunyere (‘88, Vella), Failla Scerri. Antrenor: Robert Gatt. A arbitrat: Vlado Svilokos (Croația). Dinamo București s-a calificat în turul doi preliminar al Cupei UEFA, după ce a învins joi, pe teren propriu, cu scorul de 5-1 (0-0), formația malteză Hibernians, în manșa secundă a turului întâi preliminar al competiției. Pentru „câini“ au marcat A. Cristea (‘57), Dănciulescu (‘61, ‘84), C. Munteanu (‘90+2) și Buzurovic (‘90+3-autogol), golul de onoare al oaspeților fiind înscris de Buzurovic (‘87). Antrenorul dinamoviștilor, Mircea Rednic, s-a declarat mulțumit de jocul echipei sale. „Sunt mulțumit de joc, chiar dacă în prima parte nu am reușit să marcăm. De altfel, acesta este marele meu regret. A fost o circulație bună a balonului și cred că am avut o posesie de 90 la sută în prima repriză. Am fost un meci foarte util, de fapt un antrenament înaintea partidei cu FC Național“, a spus Rednic. (D.B.) Foto: ROM PREȘ La tragerea la sorți a meciurilor din turul 2 preliminar al Cupei UEFA Rapid și Dinamo au avut noroc „Câinii“ vor întâlni în această fază a competiției formația israeliană Beitar Ierusalim, în timp ce giuleștenii se vor „război“ cu bosniacii de la FK Sarajevo. 1 Daniel BISTRICEANU Tragerea la sorți a meciurilor din turul al doilea preliminar al Cupei UEFA s-a desfășurat ieri. Reprezentantele României în cea de-a doua competiție fotbalistică europeană intercluburi, Rapid și Dinamo, vor avea adversare modeste. Dinamo va juca acasă primul meci din turul 2 al Cupei UEFA în compania formației israeliene Beitar Ierusalim. Sorții i-au dat Rapidului ca adversar pe bosniacii de la FK Sarajevo. De asemenea, echipa lui Ioan Andone, Omonia Nicosia, va juca împotriva bulgarilor de la Litex. Dinamo va disputa meciul tur pe 10 august, iar manșa secundă este programată pe 24 august, la Tel Aviv. Rapid va disputa meciul tur în deplasare, pe 10 august, iar manșa secundă este programată pe 24 august, la București. Programul complet al partidelor din turul al doilea preliminar al Cupei UEFA: Zona mediteraneană: APOEL Trabzonspor, Tel Aviv - Domzare, ȚSKA Sofia - Kula, Roeselare - Adnas, OFK - Auxerre, Dinamo București - Beitar Ierusalim, Partizan - Maribor, Sarajevo - Rapid București, Bnei Yehuda - Lokomotiv Sofia, Omonia - Litex, Tirana - Kayserispol. Zona central-estică: Artmedia - Dinamo Minsk, Ried - Sion, Fehérvár - Grasshoppers, Karvan - Slavia, Chomomorets - Plock, Basel - Vaduz, Zimbru - Zaporizhya, Mattersburg - Wisla, Herta - Ameri, Rubin - BATE, Marseille - Young Boys. Zona nordică: Start - Drogheda, Odense - Llanelli, Kaunas - Randers, Twente - Levadia, Ventspils - Newcastle, Brann - Atvidaberf, Molde - Skonto, Flora - Brondby, Suduva - Brugge, Gretna - Derry. Cupa UEFA, turul 1 preliminar Rezultate înregistrate în partidele disputate în manșa secundă a turului întâi preliminar al Cupei UEFA: Tobol Kostanay (Kazahstan) - FC Basel (Elveția) 0-0, în tur 1-3; Kairat Almati (Kazahstan) - Fehérvár (Ungaria) 2-1, în tur O- 1; Banant Erevan (Armenia) - Ameri Tbilisi (Georgia) 1-2, în tur 1-0; FC Georgia (Georgia) - Artmedia (Slovacia) 2-1, în tur 0-2; Skonto Riga (Letonia) - Jeunesse Esch(Luxemburg) 3-0, în tur 2-0; Suduva (Lituania) - Rhyl (Țara Galilor) 2-1, în tur 0-0; KF Tirana (Albania) - Varteks Varadzin (Croația) 2-0, în tur 1-1; Dinamo Minsk (Belarus) - Zaglebie Lublin (Polonia) 0-0, în tur 1-1; Flora Tallinn (Estonia) - Lyn Oslo (Norvegia) 0-0, în tur 1-1; Etzella Ettelbruck (Luxemburg) - Åtvidabergs (Suedia) 0-3, în tur 0-4; FC Haka (Finlanda) - Levadia Tallinn (Estonia) 1-0, în tur 0-2; FC Ranger’s (Andorra) - Sarajevo (Bosnia Herțegovina) 0-2, în tur 0-3; Sliema Wanderers (Malta) - Rapid București (România) 0-1, în tur 0-5; Karabakh (Azerbaidjan) - Zimbru Chișinău (Moldova) 1-2, în tur 1-1; Nistru Otaci (Moldova) - BATE Borisov (Belarus) 0-1, în tur 0- 2; Gota (Insulele Ferne) - Ventspils (Letonia) 0-2, în tur 1- 2; Kaunas (Lituania) - Portadown (Irlanda de Nord) 1-0, în tur 3-1; IK Start (Norvegia) - Skala Strottarfelag (Insulele Feroe) 3-0, în tur 1-0; ȚSKA Sofia (Bulgaria) - Dinamo Tirana (Albania) 4-1, în tur 1-0; Omonia Nicosia (Cipru) - Rijeka (Croația) 2-1, în tur 2-2; Spartak Trnava (Slovacia) - Karvan Evlakh (Azerbaidjan) 0-1, în tur 0-1; Brann Bergen (Norvegia) - Glentoran Belfast (Irlanda de Nord) 1-0, în tur 1-0; FK Skopje (Macedonia) - Lokomotiv Sofia (Bulgaria) 1-1, în tur 0- 2; FC Vaduz (Liechtenstein) - Újpest (Ungaria) 1-0, în tur 4- 0; Young Boys Berna (Elveția) - MIKA Aștarak (Armenia) 1-0, în tur 3-1; Litex Loveci (Bulgaria) - Koper (Slovenia) 5-0, în tur 1- 0; Akranes (Islanda) - Randers FC (Danemarca) 2-1, în tur 0- 1; Dinamo București (România) - Hibernians (Malta) 5-1, în tur 4-0; Roeselare (Belgia) - Vardar Skopje (Macedonia) 5-1, în tur 2-1; Domzale (Slovenia) - Orasje (Bosnia Herțegovina) 5-0, în tur 2-0; Llanelli (Țara Galilor) - Gelse IF (Suedia) 0-0, în tur 2-1; Derry City (Irlanda) - IFK Göteborg (Suedia) 1-0, în tur 1- 0; Drogheda United (Irlanda) - HJK Helsinki (Finlanda) 3-1, în tur 1-1; Valur Reykjavik (Islanda) - Brondby IF (Danemarca) 0-0, în tur 1-3; Murata (San Marino) - APOEL Nicosia (Cipru) 0-4, în tur 1-3. Jean Fournet-Fayard (dreapta) a purtat noroc echipelor românești Real Madrid a achiziționat încă un jucător valoros Van Nistelrooy este „galactic“ Atacantul Ruud van Nistelrooy (foto) a semnat un contract pentru trei sezoane cu Real Madrid, după ce a fost transferat de la Manchester United, a anunțat clubul madrilen pe site-ul său oficial. Van Nistelrooy, care are 30 de ani, a efectuat ieri-dimineață vizita medicală și a fost prezentat oficial în cursul după-amiezii. Presa iberică a anunțat că Real l-a achiziționat pe atacant pentru suma de 15 milioane de euro. Van Nistelrooy, care a pierdut locul de titular la Manchester în favoarea lui Louis Saha la finalul sezonului trecut, era dorit și de Bayern München. Potrivit presei germane, Bayern și-a revalorizat oferta de achiziționare a olandezului la 17 milioane de euro. Ruud van Nistelrooy este al treilea jucător achiziționat de noua echipă de conducere de la Real Madrid, după fundașul Fabio Cannavaro și mijlocașul Emerson, ambii de la Juventus Torino. Real Madrid nu a reușit să-l aduca pe Kaká, mijlocașul brazilian de la AC Milan. Prin intermediul vicepreședintelui său, Adriano Galliani, clubul milanez a declarat „război“ Realului, pentru că „galacticii“ ai insistat să-l achiziționeze pe Kaka. Președintele de la Real Madrid, Ramon Calderon, și-a exprimat „mirarea“ față de această reacție, apreciind că este vorba de o „neînțelegere“. (D.B.) 05 Nemulțumită de decizia tribunalului FIGC , Juventus face apel Presa peninsulară a informatieri că gruparea Juventus Torino va face apel la Comitetului Olimpic Italian (CONI) împotriva retrogradării în divizia secundă, cu 17 puncte penalizare, decisă în cadrul scandalului meciurilor trucate din fotbalul italian. Această sancțiune a fost adoptată marți, la apel, de tribunalul Federației Italiene de Fotbal (FIGC), după ce, în prima instanță, Juventus fusese retrogradată în Serie B cu o penalizare de 30 de puncte. Apelul lui Juventus la CONI îi include, totodată, și pe foștii săi conducători, directorul general Luciano Moggi și administratorul delegat Antonio Giraudo, ambii suspendați din toate funcțiile sportive pe o perioadă de cinci ani. în urma scandalului meciurilor trucate din Serie A, clubului Juventus Torino i-au fost retrase și ultimele două titluri de campioană a Italiei, cucerite în 2005 și 2006. Celelalte trei cluburi implicate, AC Milan, Fiorentina și Lazio Roma, clasate pe locuri 2, 4 și 6 la finalul sezonului trecut, au fost menținute în Serie A, urmând să înceapă viitoarea ediție de campionat cu penalizări de 8, 19, respectiv, 11 puncte. (D.B.) și