Gazeta de Transilvania, 1840 (Anul 3, nr. 1-52)

1840-03-31 / nr. 14

fără poțaf.SVRVEATNACTA VOIRE. minte aceetii foi din 2 f.2acr. primă cu fotă pentru 8 cr. arg. Pentru înștiin țA Ce AMOOCĂUMAMULM Șransnov, ZI. Macgue, inimă și îi ratură est gen de an cu poșta țări să plătece pănă ln 11 asgtint de un răng, - acri minue 6 Prețul jumătate VeNI - 27 Zăce- lung descoperire ea despre Trasilvania. lua tăieri în numai târătă poate de vreo fiară, și totul. te silnică, sera capului, care cu muchia vreunui topor făcută, 29 mart. (distriet. brașovului) crăncenă, preferat cunoaște În depărtare pușcătură dela sat și ca de 50 pași din drumul ce duce cătră Tărlungeni, s'au flxat un trup de om mort îngropat numai în fața pământului, încăt fiind loviturile și sfășieturile în față abute; cum că era îngropat mai de multe săptămâni, dovedește schimbarea făcută în cadabru, care parte mare se negrise, iar părul și mustețini i se smultești; cum că acelaș nenorocit au trebuit să fie de nație român, am putea încheia dela îmbrăcămintea ce s'au aflat pe dânsul. O căciulă (cușmă) de ciobănească de miel, un cojoc de oaie scurt, pelan în afara și fără prin, coareci romănești, și la picoare îmfășurat numai cu unge curele Omoritul se părea a fi fost în vrâstă ca de 25-30 ani, statură de mijloc, la față mai mult tras decăt gras, iar părul castaniu, că eu știrea noastră din acest ținut pănă în ziua de astăzi n'au pomenit cineperderea sau depărtarea unui astfeliu de om dela locurile acestea, lucrul ne face a veni la prepus, că acel căzut în mănile ucigașilor va fi fost străin. Fie ca nelegiuiții să se descopere cât mai curând. Cluj. Gazeta Egol. Pigado arată că în această cetate cu prilejul tărgului se arătară țigani mulți de corturi șomazi, asupra cărora fiind mare prepus de furtișag, fuseră pândiți și în multe descoperiți. Pomazii însă îngrijiră a se depărta; oamenii din oraș apucară în urma lor, din carii prinzând pe dos, îi dătură supt paza unui păstoriu de oi, iar ei puriaseră mai încolo spre a pune mâna și pe lații, când peste puțin și dulură peste caravana țiganilor, însă aceștia nu numai se știură apăra, ci și alungară pe oamenii dreptății bătândui pănă în marginea Clujului; după aceasta se întoarseră la bietul păstoriu și scăpând pe cei doi connaționali a lor, pe acela îl omorără cu cuțitele. În patria noastră nu sânt mulți țigani nomazi, însă cât e le dorit, ca aceștia încă să aibă odată lăcașe statornice și civilizație! Vi încă sânt oameniu.Aceeaș foaie ne spune, că la un ovriu îmbrăcat numai în ebramțe, care și însuș compătimirea polițaiului știu a o trage asupră și, certe rândute cu prepus de furtișag, aflară 150 galbeni împărătești și o sumă bună de cancnote. Vezi ce duh eroicesc acesta, a flămânzi și a îmbla goal cu căpitanul în busnari! Soțietatea actorilor unguriși sau întors iară la Ciupb, din zare, cu opinci. de plin nu toate fi c. v. la Satul o au făcut o din spărtude cât numai de lipsea o aabiia țărână, măna din afară cu Cum că acel om au pătimit o moarprecum și E de mice