Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2019 (Anul 31, nr. 6440-6473)

2019-01-15 / nr. 6444

Declaraţii „provocatoare şi iresponsabile" făcute la Siculeni Alianţa „România Demnă şi Puternică” (ARDP), formată din CNMR şi ARMIS, condamnă cu fermitate declaraţiile provocatoare şi iresponsabile făcute de Balázs Orbán, secretar de stat al prim-ministrului Ungariei. Balázs Orbán, cu ocazia comemorării a peste două secole şi jumătate de la Masacrul de la Siculeni, când sute de persoane au fost executate în urma ordinului dat de autorităţile austriece de la Viena, a făcut o serie de declaraţii controversate prin care a comparat Viena de-acum 255 de ani, respectiv regimul care a permis masacrarea secuilor, cu actualele autorităţi de la Bucureşti şi nu numai ,iar dacă un imperiu-fie că este vorba de Viena de-acum 255 de ani, Bucureştiul acum pentru secui sau Bruxelles-ul în unele cazuri în relaţia cu noi toţi - nu respectă aceste lucruri, împotrivirea este legitimă, conform vechilor principii juridice", a explicat secretarul de stat ungar, ceea ce demonstrează că Ungaria, prin atacurile sale iraţionale şi furibunde, pare a se îndepărta cu paşi repezi de UE, de fundamentele şi principiile care au consacrat această alianță, continuare în pag. a 2-a Numărul persoanelor care au ajuns la spital după ce au căzut pe gheaţă şi în zăpadă a crescut semnificativ □ Peste 20 de cazuri de persoane care au suferit fracturi severe, necesitând intervenţii chirurgicale, au fost înregistrate în primele două săptămâni ale anului la Secţia de ortopedie-traumatologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea Ciuc Şeful Secţiei de ortopedie-traumatologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) din Miercurea Ciuc, dr. Szántó András, a declarat că numărul persoanelor care au suferit fracturi, entorse, luxaţii şi contuzii după ce au căzut pe gheaţă şi în zăpadă în primele 14 zile ale lui 2019 „a crescut semnificativ”, dublându-se, practic, faţă de numărul celor care au ajuns la spital în luna decembrie 2018, continuare în pag. a 2-a Acum 169 de ani, în Moldova, la jumătatea lui călindar, avea să răsară cea mai strălucitoare stea a cuvântului românesc, Mihai Eminescu. Constelaţia semantică a expresiei gândului uman a fost înscrisă de poet în mitul creaţiei artistice universale. Spiritul său creator s-a manifestat de timpuriu, fiind remarcat de mentorul revistei „Familia”, Iosif Vulcan, care i-a şi schimbat numele în Eminescu. Anul 1868 consfinţea prin apariţia poeziei „Numai poetul” prima ars poetica eminesciană şi prevestea în acelaşi timp viitorul creator de geniu al limbii şi culturii române. Acest destin artistic îl descoperim chiar în meditaţia existenţială a poetului: Fără ochi nu e lumină, fără auz nu e cântec, ochiul e lumina, auzul e cântecul, eu e Dumnezeu. continuare în pag. a 4-a BiocloTECA JUDEŢEANĂ KÁJONIJÁNOS Pe mantia timpului TRIV. PRESTWIV Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI, Nr. 6444 • AAARŢI, 15 IANUARIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Papa Francisc va face o vizită apostolică în România şi va fi prezent la Şumuleu-Ciuc Papa Francisc va face o călătorie apostolică în România în perioada 31 mai - 2 iunie, răspunzând invitaţiei autorităţilor statului român şi a Bisericii Catolice din România şi va vizita oraşele Bucureşti, Iaşi, Blaj şi sanctuarul marian de la Şumuleu-Ciuc. Logo-ul vizitei pe care Suveranul Pontif o va efectua în România cuprinde motto-ul :„Să mergem împreună! Papa Francisc în România 31 mai - 2 iunie 2019”, care invită la unirea tuturor sub mantia ocrotitoare a Maicii Domnului, se explică pe site-ul Curiei Arhiepiscopiei Majore. Culorile,utilizate în logo fac trimitere la cele ale drapelului naţional, respectiv albastru, galben şi roşu, continuare în pag. a 4-a Amenzi de aproape jumătate de milion de lei aplicate de jandarmii harghiteni în 2018 □ Tot anul trecut, jandarmeria harghiteană, inclusiv în colaborare cu poliţia, a constatat peste 130 de infracţiuni Intr-un cadru festiv, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Harghita şi-a prezentat activitatea din 2018, la eveniment fiind prezenţi Gheorghe Marian Brâncoveanu, adjunctul inspectorului general al Jandarmeriei Române, şi Jean-Adrian Andrei, prefectul judeţului, continuare în pag. a 5-a