Realitatea Ilustrata, 1940 (Anul 14, nr. 702-726)

1940-07-02 / nr. 702

Ţara noastră trăeşte zile de adâncă suferinţă. Deşi dela începutul războiului european şi până astăzi, România nu s’a abătut nici o clipă dela politica ei de pace şi bună înţelegere, nădăjduind astfel să contribuie din toate puterile ei la menţinerea păcii în sud-estul european, o jertfă dureroasă ne-a fost cerută: Basarabia, provincie moldovenească, care s’a alipit la Patria Mumă prin voinţa liber exprimată de majoritatea populaţiei de acolo şi nordul Bucovinei, vechi ţinut al lui Ştefan cel Mare, ne-au fost cerute, preţ nedrept al politicei noastre de cuminţenie şi bună înţelegere. Trupul Patriei a fost mutilat, dar puterea noastră militară rămpâne neatinsă. Măsurile ordonate de M. S. Regele şi de Marele Stat Major,privitoare la mobilizarea armatei, arată oricui hrmirea noastră neclintită, de a rămâne mai departe în slujba păcii şi a ordinei. Populaţia ţării care a primit cu o mare durere dar şi cu o linişte demnă lovitura soartei, trebue să-şi păstreze mai departe toată încrederea în conducătorii Patriei. Trăim zile grele. Nimeni însă să nu-şi piardă nădejdea în destinele Neamului, lăsat aici de Dumnezeu, să-şi îndeplinească rostul său istoric. Strâns uniţi în jurul Coroanei şi a conducătorilor noştri, să executăm cu bărbăţie şi linişte, toate poruncile, încredinţaţi că nimic nu va fi cruţat, pentru mântuirea Patriei. „REALITATEA ILUSTRATĂ44 M. S. REGELE A VIZITAT PAVILIONUL U. C. B. M. S.Regele şi Marele Voevod Mihai primind explicaţii în pavilionul U. C. B., din partea d-lui ing. N. Caranfil.