Scînteia, februarie 1989 (Anul 58, nr. 14448-14471)

1989-02-01 / nr. 14448

PAGINA 2 întreprinderea comercială de stat mixtă Huşi, judeţul Vaslui, către toate întreprinderile comerciale cu amănuntul La marea sărbătoare a zilei de naştere şi împlinirea a peste cinci decenii şi jumătate de activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eminent conducător al partidului şi statului nostru, patriot înflăcărat, strălucit continuator al marilor înaintaşi, personalitate marcantă a vieţii politice internaţionale, intrată în conştiinţa umanităţii ca Erou al păcii şi colaborării între popoare, oamenii muncii din întreprinderea comercială de stat mixtă din Huşi îi adresează din toată inima ani mulţi, cu sănătate, fericire, aceeaşi nesecată putere de muncă pentru a ne conduce pe mai departe pe calea bunăstării şi fericirii patriei şi poporului. Omagiindu-i vasta şi eroica sa activitate, monumentala operă teoretică şi practică, poporul nostru cinsteşte omul şi conducătorul care întruchipează geniul creator, demnitatea naţională, omenia, patriotismul fierbinte, intransigenţa revoluţionară. Răspunzînd însufleţitoarelor îndemnuri şi orientări formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, oamenii muncii din întreprinderea comercială de stat mixtă Huşi sînt ferm hotărîţi să acţioneze cu toată răspunderea pentru realizarea exemplară a sarcinilor ce le revin în acest an hotărîtor al cincinalului, în condiţii de maximă eficienţă. Animaţi de această dorinţă, ei adresează tuturor întreprinderilor comerciale cu amănuntul, alimentare, nealimentare şi mixte chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1989, angajîndu-se să realizeze : 1. Depăşirea planului de desfacere cu amănuntul cu 20 milioane lei, prin asigurarea integrală a fondului de marfă contractat şi gospodărirea cît mai judicioasă a acestuia, satisfacerea deplină a cerinţelor populaţiei prin studierea mai atentă a cererii de consum, organizarea expoziţiilor cu vînzare, prezentarea modei, demonstraţii practice, îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate, respectarea normelor de etică şi echitate socialistă, creşterea gradului de solicitudine faţă de cumpărători, îmbunătăţirea reclamei şi publicităţii comerciale. 2. Extinderea şi modernizarea reţelei comerciale, prin darea în folosinţă cu cel puţin 40 de zile mai devreme a tuturor obiectivelor programate in acest an, modernizarea unui număr de 10 unităţi in vederea creşterii frontului de expunere a mărfurilor într-un sortiment cît mai bogat, utilizarea intensivă a bazei tehnico-materiale existente, extinderea comerţului stradal, a altor forme de comerţ modern şi civilizat. 3. Sporirea volumului desfacerilor de mărfuri pe un lucrător peste sarcina de plan cu cel puțin 40 000 lei prin folosirea raţională a forţei de muncă, mai buna utilizare a dotărilor existente, întărirea ordinii şi disciplinei, utilizarea eficientă a timpului de lucru. 4. Ridicarea nivelului de pregătire profesională a întregului personal muncitor, prin organizarea la un nivel superior a cursurilor de perfecţionare şi policalificarea unui număr de peste 300 lucrători. 5. Obţinerea peste sarcina planificată a unui beneficiu în valoare de 1,5 milioane lei prin reducerea cheltuielilor de circulaţie la 1 000 lei desfacere cu 2,5 la sută faţă de plan. accelerarea cu 5 zile, faţă de sarcina planificată, a vitezei de circulaţie a mărfurilor. 6. Prin aplicarea iniţiativei muncitoreşti „Contul de economii al grupei sindicale“ întreprinderea de prospecţiuni şi explorări geologice Harghita către toate unităţile de prospecţiuni şi explorări geologice Cu cele mai alese sentimente de preţuire şi recunoştinţă, in deplină unitate de gîndire şi simţire cu intregul popor român, comuniştii, toţi oamenii muncii de la întreprinderea de prospecţiuni şi explorări geologice Harghita adresează un vibrant şi respectuosomagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, la aniversarea zilei de naştere şi a peste cinci decenii şi jumătate de activitate revoluţionară, pentru modul strălucit în care conduce destinele României spre culmile minunate ale civilizaţiei socialiste şi comuniste, pentru iniţiativele şi prestigioasa activitate consacrată păcii, prieteniei şi colaborării intre popoare, datorită cărora s-a afirmat în conştiinţa umanităţii ca remarcabil om politic, militant de seamă al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, erou al păcii. Mobilizaţi de istoricele hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, de sarcinile sporite şi exigenţele care se pun astăzi în faţa activităţii de cercetare geologică, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea noastră adresează o mobilizatoare chemare la întrecere socialistă pe anul 1989 către toate unităţile de prospecţiuni şi explorări geologice din ţară, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea sarcinilor planificate de creştere a rezervelor de bilanţ la substanţe minerale utile cu 4 la sută. 2. Punerea în evidenţă, în afara sarcinilor de plan, a 400 000 tone rezerve geologice de minereu cuprifer. 3. Depăşirea cu 300 m a planului fizic la forajul cu sondeze pentru substanţe minerale solide, cu 100 m la forajul hidrogeologic şi cu 200 m la galerii, îndeosebi prin organizarea de înaintări rapide, scurtarea cu 5 la sută a titriului Ii de efectuare a lucrărilor de montaj-demontetransport a instalaţiilor de foraj şi îmbunătăţirea regimului de lucru. 4. Creşterea vitezelor de avansare, faţă de cele planificate, la foraj cu 1 la sută şi la galerii cu 1,5 la sută, prin folosirea la întreaga capacitate a mijloacelor din dotare, extinderea mecanizării la lucrările cu grad de complexitate ridicat, precum şi prin reducerea timpului neproductiv. 5. Sporirea productivităţii muncii, peste sarcina planificată, cu 5 la sută prin : — aplicarea în devans a tuturor măsurilor prevăzute in programul de perfecţionare a organizării şi modernizarea producţiei ; — creşterea cu 1 la sută faţă de anul 1988 a indicelui de utilizare a fondului de timp maxim disponibil al personalului muncitor ; — ridicarea gradului de pregătire profesională prin cuprinderea la cursurile de perfecţionare a unui număr de 1 160 oameni ai muncii şi însuşirea celei de-a doua meserii de către 50 de muncitori. 6. Creşterea beneficiilor cu 1,5 milioane lei prin diminuarea cheltuielilor totale şi materiale cu 2 lei la 1 000 lei producţie, faţă de nivelul planificat. 7. Prin aplicarea generalizată a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“, întărirea spiritului gospodăresc la fiecare loc de muncă, vom obţine o economie de cel puţin 2 000 lei pe fiecare om al muncii, ceea ce, la nivelul întreprinderii, înseamnă 3,4 milioane lei. Aceste economii vor fi concretizate în reducerea consumurilor normate cu 100 mc lemn de mină, 30 tone metal, 50 MWh energie electrică şi 25 tone combustibil convenţional, în recuperarea şi valorificarea a 50 tone material feros, precum şi în recondiţionarea, peste plan, a unor piese de schimb şi subansamble în valoare de 500 mii lei; 8. îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale oamenilor muncii prin dotarea locurilor de muncă din subteran şi de la suprafaţă cu dispozitive şi mecanisme pentru reducerea efortului fizic ; reducerea noxelor la lucrările miniere din subteran, asigurîndu-se perioraşul umed normalizat la toate fronturile de lucru şi îmbunătăţirea schemelor de aeraj. Sub conducerea organizaţiei de partid, ne angajăm să punem un accent şi mai puternic pe origine şi disciplină, pe creşterea răspunderii fiecărui om al muncii faţă de sarcinile încredinţate, astfel încît, prin rezultatele muncii noastre, să contribuim într-o măsură tot mai mare la progresul şi prosperitatea scumpei noastre patrii. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII ORGANIZAŢIA DE BAZA P.C.R. COMITETUL SINDICATULUI ORGANIZAŢIA U.T.C. întreprinderea „tehnofrig“ din Cluj-Napoca către toate întreprinderile de utilaj minier şi maşini de ridicat, de utilaj petrolier, chimic şi alimentar In acest moment sărbătoresc, cind întreaga noastră naţiune omagiază cu vibrantă mindrie patriotică aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, de numele şi fapta căruia sunt nemijlocit legate înaintarea fermă a patriei pe calea progresului şi bunăstării, a prosperităţii şi demnităţii, a întăririi independenţei şi suveranităţii sale, noi, oamenii muncii de la întreprinderea „Tehnofrig“ din Cluj-Napoca, cu adine respect adresează celui mai iubit fiu al ţării urări de multă sănătate, viaţă îndelungată şi putere de muncă, spre binele şi fericirea poporului nostru, spre gloria şi măreţia scumpei noastre patrii — România socialistă. Puternic angajaţi in înfăptuirea măreţelor obiective de dezvoltare economico-socială a patriei stabilite de cel de-al XIII- lea Congres şi Conferinţa Naţională ale partidului, mobilizaţi plenar de tezele, ideile şi orientările de inestimabilă valoare teoretică şi practică cuprinse în magistrala Expunere a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la marele forum democratic din noiembrie 1988, oamenii muncii de la întreprinderea „Tehnofrig“ din Cluj-Napoca adresează o vibrantă chemare la întrecerea socialistă tuturor colectivelor de muncă din întreprinderile industriale de utilaj minier şi maşini de ridicat, de utilaj petrolier, chimic şi alimentar, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective. Depăşirea prevederilor de plan la producţia-marfă şi la producţia-marfă vîndută şi încasată cu câte 25 milioane lei, prin devansarea aplicării măsurilor din programul de perfecţionare a organizării şi de modernizare a producţiei, folosirea mai eficientă a bazei tehnico-materiale şi a forţei de muncă de care dispunem. 2. Prin diversificarea produselor şi îmbunătăţirea permanentă a parametrilor lor tehnico-funcţionali, prin asigurarea la timp a tuturor comenzilor, vom depăşi sarcinile de export cu 7 milioane lei, ponderea acestuia va ajunge astfel la peste 55 la sută din totalul producţiei pe care o realizăm. 3. Obţinerea unei producţii nete suplimentare în valoare de 14,6 milioane lei. 4. Asimilarea şi introducerea in fabricaţie a unui număr de 14 produse noi la nivel mondial, printre care : aparate de condiţionat aer pentru mijloace de transport ; grupuri de răcire pentru mijloace de transport ; linii de îmbuteliat băuturi răcoritoare cu o capacitate de 12 000 — 15 000 butelii pe oră ; linii de îmbuteliat bere cu o capacitate de 18 000 — 24 000 butelii pe oră; motocompresoare semiermetice. Ponderea produselor noi și reproiectate va ajunge în acest an la 82 la sută din totalul producţiei realizate. 5. Sporirea, peste plan, a productivităţii muncii, calculată pe baza producţiei-marfă, cu 6 800 lei pe fiecare om al muncii prin : — prelucrarea pieselor din componenţa utilajelor frigorifice pe centre de prelucrare şi maşini cu comandă numerică, organizate in celulă flexibilă de fabricaţie ; — introducerea de noi tehnologii, în fabricaţia de construcţii metalice, ca de exemplu sudarea prin puncte a pieselor din table subţiri şi de dimensiuni mari ; controlul îmbinărilor sudate la recipienţi cu ajutorul radiaţiilor penetrante ; — depăşirea indicelui planificat de folosire a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor cu 3,3 la sută ; — întărirea ordinii şi disciplinei la fiecare loc de muncă, asigurind prin aceasta o sporire a gradului de folosire a timpului de lucru cu 1 la sută faţă de anul 1988 ; — cuprinderea la cursurile de perfecţionare profesională a 1 900 de oameni ai muncii și policalificarea a 129 muncitori. 6. Aplicind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești, respectind cu stricteţe normativele economico-financiare în vigoare, instaurînd un pronunţat spirit gospodăresc la fiecare loc de muncă, vom reduce cheltuielile totale şi materiale planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu cel puţin 5 şi respectiv 4 lei. 7. Dind viaţă programelor-angajament, în acest an vom înscrie in „Contul de economii al grupei sindicale“ cel puţin 2 050 lei de fiecare om al muncii, economii concretizate în : reducerea consumurilor normate cu 165 tone metal, 155 tone combustibil convenţional şi 255 MWh energie electrică ; recuperarea, peste plan, a 100 tone oţel, 2 tone uleiuri minerale şi 200 kg cupru. 8. Intensificind acţiunile de reducere a cheltuielilor materiale, valorificînd la un grad superior condiţiile tehnice şi forţele umane de care dispunem, vom depăşi beneficiile planificate cu 16 milioane lei. 9. Vom acţiona consecvent pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale personalului muncitor prin : reproiectarea şi modernizarea instalaţiilor de ventilaţie; renovarea vestiarelor din toate secţiile de producţie ; dezvoltarea cantinei-restaurant, asigurind diversificarea meniurilor şi extinderea servirii mesei calde pentru 75 la sută din personalul întreprinderii. Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, vom intensifica activitatea politico-educativă în vederea mobilizării ample a întregului colectiv la realizarea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. Conştienţi că printr-o muncă mai bine organizată, mai spornică ne aducem contribuţia la progresul şi prosperitatea patriei noastre, sîntem ferm hotărîţi să întîmpinăm cu rezultate dintre cele mai bune marile evenimente ale acestui an — a 45-a aniversare a actului istoric de la 23 August 1944 și Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. SCINTEIA-miercuri 1 februarie 1989 MOBILIZATOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE întreprinderea agricolă de stat Ograda, judeţul Ialomiţa, către toate întreprinderile agricole de stat cu profil vegetal împreună cu întregul popor, oamenii muncii din întreprinderea noastră au sărbătorit, la acest început de an, cu dragoste şi recunoştinţă, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, genialul strateg al multilateralei opere de construcţie socialistă in România, care, cu magistrală clarviziune, cutezanţă şi consecvenţă, a orientat, îndeosebi în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea, energiile şi capacităţile de creaţie ale naţiunii noastre, resursele materiale şi umane în direcţia creşterii puternice, fără precedent, a forţelor de producţie, dezvoltării intensive a industriei, agriculturii, a celorlalte ramuri ale economiei naţionale, perfecţionării continue a relaţiilor sociale. Cu nemărginit respect exprimăm, totodată, profunda noastră gratitudine faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent activist de partid şi de stat, om de ştiinţă şi cultură de prestigiu mondial, care acţionează cu devotament patriotic pentru înflorirea ştiinţei, culturii şi învăţămîntului românesc, pentru elaborarea şi înfăptuirea grandioaselor programe de valorificare superioară a inepuizabilului fond de inteligenţă şi creativitate al poporului român. Puternic mobilizaţi de istoricele hotărîri ale Congresului al XllI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, însufleţiţi de preţioasele indicaţii şi orientări date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu prilejul vizitei de lucru în unitatea noastră din luna octombrie 1988, animaţi de dorinţa fierbinte de a înfăptui în mod exemplar obiectivele noii revoluţii agrare, lucrătorii întreprinderii agricole de stat Ograda, judeţul Ialomiţa, adresează tuturor întreprinderilor agricole de stat cu profil vegetal din ţară chemarea la întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea prevederilor planului şi ale programelor prioritare de dezvoltare a agriculturii, în vederea obţinerii în anul 1989 a celor mai mari producţii. In acest scop ne asumăm următoarele angajamente : IN SECTORUL PRODUCŢIEI VEGETALE Vom obţine următoarele producţii medii la hectar, pe întreaga suprafaţă cultivată : 8 800 kg griu, pe 3 200 ha ; 8 900 kg orz, pe 1 200 ha ; 27 000 kg porumb ştiuleţi, pe 2 770 ha ; 4 500 kg floarea-soarelui, pe 800 ha; 80 000 kg sfeclă de zahăr. în scopul realizării acestor obiective vom acţiona cu toată hotărîrea şi răspunderea pentru aplicarea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii agricole, a tehnologiilor moderne, intensive de lucru, la toate culturile, cu accent pe : — buna pregătire a patului germinativ ; — introducerea şi extinderea în cultură a soiurilor şi hibrizilor celor mai valoroşi şi folosirea de seminţe din categorii biologice superioare ; — executarea în perioada optimă şi de calitate a însăminţărilor şi respectarea cu stricteţe a densităţilor stabilite ; — mobilizarea tuturor forţelor manuale şi mecanice necesare pentru, întreţinerea corespunzătoare a ■ culturilor în timpul vegetaţiei ; ... — ridicarea,ivPotenţialitîţii productiv al pămintului prin fertilizarea cu Îngrăşăminte organice a 2 000 ha şi executarea de lucrări de scarificare pe 2 500 ha ; — pregătirea din timp a sistemelor de irigaţii, astfel incit acestea să funcţioneze la parametrii proiectaţi şi exploatarea raţională a amenajărilor în timpul campaniei de aplicare a udărilor ; — desfăşurarea exemplară a activităţii de recoltare şi transport, în scopul eliminării cu desăvîrşire a pierderilor de producţie ; — organizarea, pe baza cunoaşterii exacte a condiţiilor locale pedoclimatice, a unor loturi experimentale pentru principalele culturi de cereale şi plante tehnice, pe care să obţinem producţii-record, urmînd ca cele mai eficiente tehnologii să fie generalizate ; — perfecţionarea activităţii de ridicare a calificării profesionale a mecanizatorilor şi celorlalţi oameni ai muncii din unitate, prin îmbunătăţirea conţinutului expunerilor, dezbaterilor şi a demonstraţiilor practice, organizate în cadrul învăţămîntului agrozootehnic şi a celorlalte forme de instruire, pentru a asigura o mai bună organizare a procesului de producţie, cunoaşterea şi respectarea riguroasă a exigenţelor tuturor verigilor tehnologice. IN SECTORUL ZOOTEHNIC Printr-o mai bună organizare a producţiei şi a muncii vom obţine 5 500 litri lapte de la fiecare vacă furajată, iar de la întregul efectiv de 8 160 ovine vom realiza, în medie, 7,8 kg lină. Ne propunem să continuăm acţiunea de ameliorare a raselor de taurine şi ovine şi să îmbunătăţim indicele de natalitate, astfel incit să realizăm 87 viţei la 100 de vaci şi 110 miei la 100 de oi. De asemenea, vom acţiona cu toată răspunderea în vederea generalizării tehnologiilor avansate de îngrijire şi furajare a animalelor,aplicării cu stricteţe a normelor sanitar-veterinare, menţinind întregul efectiv de animale în perfectă stare de sănătate şi producţie. In centrul preocupărilor vom pune asigurarea unei balanţe furajere echilibrate cantitativ, calitativ şi în structură, prin introducerea în cultură a unor soiuri şi hibrizi de mare productivitate, bogaţi în proteine şi alte principii nutritive, prin extinderea ponderii trifolienelor la 80 la sută, aplicarea de tehnologii noi la culturile furajere, care să determine realizarea unor producţii superioare anului trecut cu 300 tone fin şi 4 000 tone suculente, ceea ce înseamnă realizarea în medie a circa 11 900 U.N. la ha. în acelaşi timp, vom lua toate măsurile necesare pentru extinderea metodelor moderne de preparare şi conservare a furajelor, de creştere a valorii nutritive a acestora, astfel încît, pe timpul stabulaţiei, animalelor să le fie administrată hrană îndestulătoare, cu un conţinut bogat in proteine. Prin extinderea pajiştilor cultivate şi mai buna organizare a exploatării acestora vom asigura păşunatul corespunzător al animalelor pe o perioadă de timp cît mai îndelungată din cursul anului. Toate aceste măsuri vor contribui la creşterea producţiei zootehnice cu 7 la sută. LIVRĂRI LA FONDUL DE STAT Pe seama depăşirii producţiilor planificate vom livra suplimentar la fondul centralizat al statului 4 768 tone griu, 1080 tone orz, 19 320 tone porumb ştiuleţi, 450 tone floarea-soarelui, 12 650 tone sfeclă de zahăr, 23100 hl lapte de vacă şi 7,6 tone lînă. CREŞTEREA EFICIENŢEI ECONOMICE Pe baza organizării judicioase a activităţii, aplicării consecvente a principiilor mecanismului economico-financiar, autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, organizării mai bune a producţiei şi muncii vom reduce cheltuielile la 1 000 lei producţie-marfă cu 30 lei, vom depăşi producţia netă cu 6 la sută, productivitatea muncii cu 4 la sută şi vom realiza beneficii suplimentare de 1,44 milioane lei. De asemenea, vom creşte un număr de 80 animale de tracţiune peste prevederile planului, asigurind astfel transportul cu atelajele pe distante scurte. Comitetul sindicatului și consiliul oamenilor muncii vor asigura cadrul organizatoric necesar pentru ca în anul 1989, prin aplicarea inițiativei „Contul de economii al grupei sindicale“, fiecare om al muncii să realizeze economii in producţie de cel puţin 2 100 lei. Pe întreprindere se vor înregistra economii peste plan de circa 2 382 000 lei, -prin reducerea consumurilor normate de materii prime , şi materiale şi prin recuperarea şi recondiţionarea pieselor de schimb. Sub conducerea organizaţiei de partid, consiliul oamenilor muncii, comitetul sindicatului şi comitetul U.T.C. vor desfăşura o susţinută muncă politico-educativă, pentru formarea unei înalte conştiinţe socialiste la toţi oamenii muncii din unitatea noastră, creşterea răspunderii lor in muncă, întărirea ordinii şi disciplinei, participarea responsabilă şi angajantă la înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate. In scopul îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi viaţă ale personalului muncitor, consiliul oamenilor muncii şi comitetul sindicatului vor lua măsuri pentru darea în folosinţă a unui bloc cu 32 apartamente, extinderea gospodăriilor-anexă la fiecare cantină, îmbunătăţirea meniurilor. Sub conducerea organizaţiei de partid, colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea agricolă de stat Ograda, judeţul Ialomiţa, este ferm hotărit să nu precupeţească nici un efort, să muncească cu înaltă răspundere comunistă, să valorifice superior fondul funciar şi întreaga bază tehnico-materială de care dispunem, in scopul îndeplinirii exemplare a planului pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, care să asigure obţinerea, in acest an, de către unitatea noastră, a înaltului titlu de „Erou al Noii Revoluţii Agrare“. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. vom obţine, suplimentar, economii în valoare de cel puţin 2 100 lei pe lucrător. 7. Depăşirea cu cel puţin 7 la sută a sarcinilor de plan privind valorificarea ambalajelor, materialelor recuperabile şi refolosibile (hirtie, deşeuri, textile, obiecte şi deşeuri din sticlă). 8. Realizarea unui volum de prestări de servicii către populaţie cu 4 la sută mai mare faţă de prevederi, prin dezvoltarea acestora şi lărgirea gamei de oferte pentru mărfurile vîndute, extinderea operaţiunilor de retuş şi festonare a mărfurilor din magazin, sporirea cu 10 la sută a încasărilor la masa de croit. 9. Creşterea nivelului de conştiinţă al tuturor oamenilor muncii în scopul formării şi consolidării unei atitudini demne, corecte, civilizate, pline de solicitudine faţă de cumpărător, extinderea unor metode şi iniţiative înaintate în muncă, a numărului brigăzilor de bună servire. Totodată, în centrul atenţiei grupelor sindicale va sta întărirea opiniei de masă faţă de neajunsuri, în scopul ridicării nivelului de prezentare a mărfurilor şi servire a oamenilor muncii, intensificind în acest sens munca politico-ideologică şi cultural-educativă. 10. Apărarea şi dezvoltarea avutului obştesc prin eliminarea pagubelor materiale, sporirea exigenţei în recepţionarea cantitativă şi calitativă a mărfurilor, cunoaşterea şi aplicarea corectă a actelor normative, amplificarea activităţii de îndrumare şi control în vederea prevenirii pagubelor, urmărirea efectuării de inventarieri şi valorificarea lor în termen, respectarea cu stricteţe a normelor eticii şi echităţii socialiste. Suntem hotărîţi să milităm necontenit pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de lucru, ridicarea nivelului calitativ al întregii noastre activităţi, care să conducă la o mai bună aprovizionare a populaţiei, practicarea unui comerţ modern, civilizat, la realizarea în mod exemplar a planului pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, întîmpinînd cu noi și însemnate succese marile evenimente ale acestui an hotărîtor pentru înfăptuirea planului cincinal. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII BIROUL ORGANIZAȚIEI DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. Schela de foraj Scăeni, judeţul Prahova, către toate schelele de foraj pentru ţiţei şi gaze Personalitatea şi prodigioasa activitate revoluţionară de peste 55 de ani a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, simbolizează chintesenţa gemiului creator şi efortului constructiv ale întregului nostru popor, concretizate in măreţele ctitorii durate cu abnegaţie şi pricepere de constructorii socialismului în Epoca de lumină şi glorii deschisă larg de cel de-al IX-lea Congres al partidului. România de astăzi se înfăţişează ochiului şi minţii oamenilor ca o ţară transformată din temelii, in care munca paşnică a poporului construieşte marile ctitorii ale epocii care poartă numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, mnalte semne ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. Toate aceste împliniri le datorăm activităţii neobosite, gindirii scrutătoare, geniului celui mai mare om politic şi de stat pe care l-a cunoscut pină acum poporul român. Erou între eroii neamului, promotor neobosit al păcii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Este şi pentru noi, petroliştii, o mare onoare de a adresa, cu ocazia zilei de naştere a mult stimatului şi iubitului nostru conducător, urarea străveche de mulţi ani cu sănătate, fericire şi deplina putere de muncă pentru a conduce ţara şi poporul spre cele mai inalte culmi de progres şi civilizaţie. Acţionînd cu înaltă răspundere comunistă pentru înfăptuirea exemplară a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, în spiritul înaltelor exigenţe formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Tezele din aprilie, petroliştii Schelei de foraj Scăeni în anul 1988 şi-au realizat şi depăşit principalii indicatori de plan, în condiţiile obţinerii unei economii de peste 2 milioane de lei la materii prime şi materiale şi de 5 milioane lei la energie electrică şi combustibili. Puternic mobilizaţi de tezele, orientările şi obiectivele sintetizate cu clarviziune ştiinţifică de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în magistrala Expunere la marele forum democratic din noiembrie 1988, hotărit să-şi aducă un aport sporit la lărgirea bazei de materii prime şi energetice a ţării, oamenii muncii din Schela de foraj Scăeni, în frunte cu comuniştii, adresează tuturor petroliştilor din schelele de foraj pentru ţiţei şi gaze o înflăcărată chemare la întrecerea socialistă pe anul 1989, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului fizic la foraj cu 10 000 m, prin folosirea eficientă a instalaţiilor de foraj şi a bazei tehnico-materiale existente, organizarea mai bună a activităţii de montaj, ceea ce va conduce la reducerea ciclului de montaj-transport-montaj cu cel puţin 2 zile pe fiecare instalaţie. 2. Realizarea peste plan a 8 sonde pentru extracţia ţiţeiului, săparea tuturor sondelor in condiţii îmbunătăţite de construcţie şi calitate, asigurind astfel schelelor de producţie beneficiare obţinerea, din aceste sonde, a unor cantităţi sporite de ţiţei şi gaze. 3. Creşterea vitezei de foraj cu 4 la sută prin aplicarea in devans a tuturor măsurilor prevăzute in programul de perfecţionare a organizării şi de modernizare a producţiei şi respectarea strictă a regimului de foraj ; 4. Depăşirea volumului producţiei normate ce revine pe o persoană cu 5 la sută. 5. Sporirea coeficientului de utilizare a instalaţiilor de foraj cu 1,5 la sută faţă de prevederi şi reducerea timpului neproductiv cu cel puţin 5 la sută faţă de 1988. 6. Aplicînd cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti, normele şi normativele economico-financiare stabilite, instaurind un sever regim de economii la fiecare loc de muncă, vom reduce cheltuielile de producţie cu 6 milioane lei. 7 In „Contul de economii al grupei sindicale“ vom înscrie in acest an cel puţin 2 500 lei de fiecare om al muncii prin: economisirea a 1 milion de lei la materiale, 2,5 milioane lei la energie electrică şi combustibil convenţional, depăşirea planului de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile cu 7 la sută şi a volumului planificat de piese şi subansamble recondiţionate cu 8 la sută. 8. Valorificînd la un grad superior toate resursele materiale şi umane de care dispunem, vom depăşi beneficiile planificate cu peste 1,5 milioane lei. 9. Vom acţiona cu mai multă fermitate pentru perfecţionarea pregătirii profesionale a întregului personal muncitor, prin cuprinderea în cursurile de perfecţionare a 420 oameni ai muncii. 10. O atenţie deosebită şi constantă vom acorda îmbunătăţirii continue a condiţiilor de muncă şi viaţă ale petroliştilor. In acest scop vom extinde dotarea tuturor locurilor de muncă cu materiale de protecţie ; vom asigura zilnic, tuturor muncitorilor, o masă caldă la locul de muncă , vom da în folosinţă un grup social modern cu o capacitate de 150 locuri şi 44 apartamente în oraşul Boldeşti-Scăeni. Sub conducerea organizaţiei de partid, colectivul de oameni ai muncii din unitatea noastră este hotărit să intîmpine cu rezultate superioare aniversarea a 45 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Realizarea exemplară a planului şi a angajamentelor pe care ni le-am asumat în întrecerea socialistă pe anul 1989 va fi răspunsul nostru muncitoresc la înflăcărată chemare pe care ne-a adresat-o secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a da ţării tot mai mult ţiţei, de a ne aduce o contribuţie sporită la dezvoltarea bazei energetice și de materii prime, la progresul și prosperitatea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. întreprinderea de produse cărbunoase din Slatina către toate întreprinderile de produse refractare, abrazive şi cărbunoase Aniversarea zilei de naştere şi împlinirea a peste cinci decenii şi jumătate de eroică activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului — mare sărbătoare de suflet a poporului nostru, constituie pentru oamenii muncii de la întreprinderea de produse cărbunoase de la Slatina un vrou prilej de a ne exprima adincul respect şi dragostea neţărmurită faţă de marele şi înţeleptul nostru conducător, căruia îi dorim ani mulţi şi fericiţi pentru a ne con- _ duce pe mai departe spre noi victorii, spre viitorul de aur al omenirii — comunismul. Eminent revoluţionar şi ctitor de ţară nouă, fiu devotat al clasei muncitoare, născut din rindul acesteia şi al întregului popor pentru îndeplinirea năzuinţelor cărora şi-a consacrat cu fermitate şi neînfricare întreaga viaţă şi activitate, ginditor şi strateg de geniu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a militat cu hotărire pentru apărarea clasei muncitoare, pentru unitatea ei, a rolului acesteia ca factor hotărîtor al progresului economic şi social. Puternic mobilizaţi de tezele, orientările şi indicaţiile de inestimabilă valoare teoretică şi practică cuprinse in magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la marele forum democratic din noiembrie 1988, dornici să intîmpine aniversarea a 45 de ani de la victoriosul 23 August 1944 și Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român cu rezultate superioare în activitatea productivă, oamenii muncii de la întreprinderea de produse cărbunoase din Slatina adresează o vibrantă chemare la întrecerea socialistă tuturor colectivelor de muncă din întreprinderile de produse refractare, abrazive şi cărbunoase, angajîndu-se să realizeze : 1. Depăşirea planului la producţia fizică cu 100 tone electrozi şi nipluri din grafit şi 5 000 tone cocs de petrol calcinat. 2. Realizarea, peste sarcinile planificate, a cite 50 milioane lei, atît la producţiamarfă, cît şi la producţia-marfă vîndută şi încasată. 3. îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor şi creşterea cu 5 la sută a ponderii produselor noi şi modernizate, faţă de nivelul anului 1988, prin punerea în funcţiune în devans cu 20 zile a capacităţilor de producţie aferente fazelor tehnologice de cocsare şi impregnare. 4. Realizarea suplimentară a unei producţii nete în valoare de 20 milioane Iei şi a unui beneficiu de 5 milioane lei. 5. Creşterea peste plan a productivităţii muncii cu cel puţin 3 la sută prin: — realizarea în devans a măsurilor prevăzute in programul de perfecţionare a organizării şi modernizarea producţiei ; — îmbunătăţirea indicelui de utilizare a maşinilor şi instalaţiilor cu 2,5 la sută ; — sporirea gradului de folosire a timpului de lucru al personalului muncitor cu 1 la sută — cuprinderea in cursurile de perfecţio-, nare profesională a unui număr de peste 4 000 de oameni ai muncii şi însuşirea celei de-a doua meserii da către 175 muncitori. 6. Prin aplicarea cu consecvenţă a principiilor mecanismului economico-financiar, ale autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii vom reduce cheltuielile totale şi materiale la 1 000 lei producţie-marfă cu 4 lei şi respectiv 3 lei faţă de sarcina planificată. 7. Aplicarea generalizată a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ şi realizarea unui volum de economii de cel puţin 2 500 lei pe om al muncii prin reducerea consumurilor, faţă de cele normate, cu 1 200 MWh energie electrică şi 200 tone combustibil convenţional, recondiţionarea, peste plan, a unui volum de piese de schimb de 3 milioane lei. 8. In scopul îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor se vor construi şi da in folosinţă oamenilor muncii 69 apartamente — locuinţe de serviciu. Vom desfăşura o permanentă şi susţinută muncă politico-educativă în vederea formării unei înalte conştiinţe socialiste la toţi oamenii muncii, întăririi ordinii şi disciplinei, astfel ca întregul colectiv al întreprinderii noastre să participe cu toată hotărîrea la îndeplinirea indicatorilor de plan pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, pentru întîmpinarea marilor evenimente politice ale anului, cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIV-lea Congres al P.C.R. cu rezultate superioare în producție. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. Şantierul naval Olteniţa, judeţul Călăraşi, către toate întreprinderile din industria navală şi aeronautică Drumul devenirii comuniste a patriei este puternic marcat de geniul creator şi personalitatea proeminentă a celui mai de seamă conducător de partid şi de ţară cunoscut în istoria milenară a României, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, in epoca de glorii ce-i poartă numele, deschisă de Congresul al IX-lea, a înscris o pagină de măreţ eroism revoluţionar în cronica străbună a poporului nostru. Este o mare mindrie şi onoare pentru toţi oamenii muncii de la Şantierul naval Olteniţa, asemenea întregii ţări, de a adresa marelui şi iubitului nostru conducător, cu ocazia zilei de naştere, profundul nostru omagiu, aleasa noastră preţuire, cele mai călduroase urări de sănătate, fericire, deplină putere de muncă, viaţă lungă în fruntea partidului şi a ţării, chezăşia mersului nostru ferm înainte spre visul de aur — comunismul. Angajaţi cu întreaga lor putere de muncă şi creaţie în înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a orientărilor şi indicaţiilor de inestimabilă valoare ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre. Erou între eroii neamului, revoluţionar încercat şi patriot înflăcărat, a cărui activitate eroică se identifică de peste 55 de ani cu lupta gloriosului nostru partid comunist, cu in(Continuare în pag. a V-a)