Steagul Roşu, mai 1957 (Anul 4, nr. 958-982)

1957-05-03 / nr. 958

Peg. 2*aSTEAGUL ROȘU Pentru o recoltă îmbelşugată! Exemplul întovărăşirilor ” Intovărăşiţii ”din comuna Orac- Ostrat sînt un bun exemplu pentru locuitorii comunei care, vărind cum munca organizată dă roade bune,şi lucrează la timp pămîntul, după metode avansate, iar după ce se conving de superioritatea muncii în comun, păşesc pe calea agriculturii socialiste. In primăvara aceasta membrii întovărăşirii „7 Noiembrie“ au folosit din plin fiecare zi bună de lucru. Comuniştii au mobilizat petoţi membrii întovărăşirii la însămînţarea culturilor. Astăzi întovărăşirea a terminat de însămînţat complet cele 140 ha. cu culturile din epoca I-a şi a II-a. Transformed în fapte hotărîrile adunării generale, ei au pus în acest an 80 ha. cu porumb. In present întovărăşiţii plantează la cîmp 15 ha. cu roşii, suprafață contractată cu fabrica de conserve „Buftea“. MIHAI DUMITRU Corespondent voluntar Aplica metode înaintate Membrii gospodăriei agricole colective „Filimon Sîrbu“ din comuna Gomeni, raionul Domneşti, au însămînţat 28 ha. cu porumb. Ei vor să obţină o recoltă bogată, de aceea au aplicat cu stricteţe sfaturile date de inginera agronom Timişi Ivana. Toată sămînţa a fost de porumb hibrid, iar 18 ha. au fost însămînţate în cuiburi dispuse în pătrat. S-au evidenţiat in mod deosebit colectiviştii Ion Crăciun, Gheorghe Ruse, Constanţa Trandafir, Ana Doicescu şi alţii. DUMITRU NASTAILA corespondent voluntar In raionul Alexandria  ALEXANDRIA (De la corespondentul nostru). Pentru obţinerea şi în acest an a unor recolte bogate, colectiviştii, întovărăşiţii şi ţăranii muncitori cu gospodărie individuală au folosit timpul prielnic, reuşind că însămînţeze pînă în prezent 87 la sută din suprafaţa planificată. In fruntea acestei acţiuni au fost gospodăriile colective din Furculeşti, Storobăneasa, Purani, Lăceni şi ţăranii muncitori din comunele Buzescu, Măgura, Poroschia şi Vităneşti. Realizări importante au obţinut şi mecanizatorii din cele două S.M.T.-uri şi din G.A.S. pentru executarea la timp şi în bune condiţiuni a muncilor de primăvară. Tractoristul Dumitru Marin de la G.A.S. Vităneşti a întîmpinat ziua de 1 Mai cu o depăşire de 48 hantri din planul ce-i revenea, a Puncte de control in cadrul unităţilor cooperatiste Unităţile cooperaţiei de consum, ţinînd seama de sarcinile mereu crescinde ce le revin în vederea dezvoltării schimbului de mărfuri între oraş şi sat, trebuie să cunoască, printre altele, nevoile de consum ale populaţiei, să introducă noi mărfuri în consum şi să informeze industria asupra sortimentelor şi calităţii mărfurilor cerute. In acest sens au fost luate în unităţile de desfacere ale cooperaţiei de Consum o serie de măsuri: organizarea de consfătuiri cu consumatorii, introducerea cactului de studiere a cererii de consum, expoziţii de mărfuri care au avut o influenţă asupra îmbunătăţirii aprovizionării cu mărfuri specifice şi de sezon. Pentru a influenţa în mod eficient şi asupra industriei, a fost iniţiată organizarea unor puncte de control — în număr de 26 — în fiecare regiune în Codrul unor unităţi de desfacere şi depozite. Rolul lucrătorilor care fac parte din aceste puncte de control este de a informadirect organele competente din Centricoop asupra calităţii mărfurilor primite, a ambalajelor, respectării sortimentelor de mărfuri comandate și a termenelor de livrare. De asemenea, punctele de control au rolul de a informa periodic asupra propunerilor consumatorilor privind atît mărfurile din magazine sau depozite cît și alte articole ce nu se află în stoc, dar care sunt solicitate. In afară de cele 26 puncte de control care transmit constatările direct Centrocoop-ului, au mai fost organizate un număr de centre de control care informează sectoarele comerciale ale uniunilor regionale. Tot in vederea studierii cererii de consum a mai fost creată , pe baza experienţei cooperaţiei de consum din U.R.S.S. — o reţea de corespondenţi comerciali recrutaţi din rîndurile merceologilor unităţilor cooperatiste. Mutica în comun e mai spornică In comuna Spanţov sînt 3 gospodării agricole colective şi 15 întovărăşiri agricole. Acestea cuprind 1.121 familii cu o suprafaţă de 3.302 ha. întreaga comună stă foarte bine cu însămînţările. La toate culturile din epoca întîia şi a doua şi-a depăşit planurile. La I aceasta a contribuit şi brigada a9-a de la S.M.T. Ulmeni, care au făcut arăturile la timp, executînd lucrări de bună calitate. Faptul că s-a obţinut un asemenea succes, constituie dovada vie că muncile agricole se fac mai bine, la timp şi mai organizat atunci cînd munca se desfăşoară în comun. Iată acum cîteva cifre: la floarea-soarelui planul a fost de 200 ha. şi s-au realizat 214 ha., la borceag 20 ha. şi s-au realizat 45 ha, la orz 5 ha., realizat 40 ha., la cartofi 15 ha., realizat 40 ha. etc. Atunci cînd deputatul constituie un exemplu Comuna Domneşti din raionul Domneşti se numără printre comunele fruntaşe în actuala campanie de primăvară. Acest lucru se poate constata din situaţia de la raion şi mai ales la faţa locului, unde odată cu zorile comuna Domneşti rămîne pustie. Se însămînţează acum mai ales porumbul pentru că celelalte culturi din epoca I au şi răsărit. Tudor Pitea era şi el în cîmp. El este deputat în sfatul popular comunal şi circumscripţia lui (a unsprezecea) a fost fruntaşă în epoca I-a şi acum cînd sa însămînţează de zor porumbul, nu se cuvine să nu fie tot în frunte. înainte de a trece la Insămînţatul porumbului, deputatul Tudor Pitea a încercat să facă o treabă bună in circumscripţia lui. Şi a reuşit. Aflase deputatul Pitea de pe la sfat că porumbul hibrid ar da mai mult la hectar. A avut o discuţie cu unii membri din comitetul executiv şi cu tehniciană Constanţa Marinaş. După ce s a lămurit a început să vorbească cuoamenii din circumscripţie despre însămînţatul porumbului, despre avantajele porumbului hibrid în special. In munca de lămurire deputatul Tudor Pitea n-a pornit singur. Are el cîţiva oameni, un colectiv restrîns. L-a luat mai întîi pe Ion Năstase, care este de o virstă cu el, bun agitator. — Hai să discutăm cu gospodarii despre porumbul hibrid, să-i lămurim să meargă să ia sămînţă de la bază. Desigur că lucrurile n-au mers bine chiar din prima zi — unii nici nu vroiau să audă de hibrid. — Cum adică porumbul nostru nu mai e bun ? — Ba e bun, nu zic eu asta. Dar ce, vă strică să scoateţi cu 2—300 kg. mai mult? Şi astfel deputatul Tudor Pitea împreună cu colectivul său, a reuşit să convingă pentru început un număr de 12 cetăţeni din circumscripţia sa ca să schimbe la bază sămînţa de porumb obişnuit pe sămînţă hibridă. Acesta a fost doar începutul. El personal a schimbat sămînţa pentru un ha. Cînd l-au văzut cetăţenii i-au urmat mai repede exemplul. — Dacă schimbă şi deputatul nostru înseamnă că ştie ceva... Astfel ţăranii muncitori Ion Năstase, Tudor C. Tudor, Tudor Năstase, Gheorghe Popescu şi mulţi alţii, urmînd exemplul deputatului au procurat şi ei sămînţă de la bază şi vor cultiva în acest an porumb hibrid. In comuna Domneşti, Tudor Pitea este un bun activist pe tărîm obştesc. Este un sprijin real al sfatului popular comunal. In toate acţiunile, el constituie un bun exemplu pentru toţi ceilalţi cetăţeni. Ţăranii muncitori din Domneşti şi mai ales alegătorii din circumscripţia 11 se mîndresc cu deputatul lor. Antrenaţi de deputat cetăţenii din circumscripţia II au terminat primii însămînţările din epoca I-a. Acum ei dau bătălia însămînţării porumbului. Mulţi din ei urmînd exemplul deputatului Tudor Pitea însămînţează în aceste zile porumb hibrid, care Ie va aduce sporuri ridicate la producţia de porumb. M. MARDARE PENTRU SEZONUL DE PRIMAVARA aprovizionaţi-vă cu ţesături din bumbac şi mătase, confecţii, încălţăminte de vară şi articole de sezon de la: ■ Magazinul Universal ,,Victoria" (deschis între orele 7,30—21,30) Magazinul Universal „Bucureşti şi Magazinul Romarta i Angajament îndeplinit SNAGOV. (De la corespondentul nostru). — In cinstea zilei de 1 Mai comuna Corbeanca a terminat însămînţatul porumbului. Au fost însămînţate cu porumb 1300 ha., pe întreaga comună. G.A.C. Corbeanca a însămînţat cu porumb hibrid 50 de hectare. Acum, după ce s-au terminat însămînțările de porumb, se dă bătălia pentru însămînțatul furajelor. In drum spre patrie, un grup de specialişti sovietici în agricultură s-a oprit în Capitală In drum spre patrie, delegaţia Uniunii Sovietice condusă de V. V. Matkevici, ministrul Agriculturii al U.R.S.S. care a participat la Sofia la Conferinţa pentru problemele de livrare de produse agricole pe termen lung, s-a oprit în Capitală. Oaspeţii au vizitat Institutul de cercetări pentru cultura porumbului şi cîmpurile raionului Olteniţa din regiunea Bucureşti. La plecare, marţi dimineaţa, reprezentanţii agriculturii Uniunii Sovietice au fost conduşi la aeroportul Băneasa de tovarăşii Al. Moghioroş, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, I. Cozma, ministrul Agriculturii şi Silviculturii, M. Stancu, B. Şchiopu şi C. Popescu, adjuncţi ai ministrului Agriculturii şi Silviculturii, şi de funcţionari superiori ai acestui minister. Au fost de faţă A. A. Epişev, ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti şi membri ai Ambasadei. (Agerpres] O delegate a Scupşcinei Populare Federative Iugoslave va vizita ţara noastră Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române a invitat o delegaţie a Scupşcinei Populare Federative Iugoslave pentru a vizita ţara noastră. Scupşcina Populară Federativă Iugoslavă a primit invitaţia Marii Adunări Naţionale şi a ales o delegagaţie care va vizita ţara noastră începând din 11 mai. Conducătorul delegaţiei, alcătuită din 13 deputaţi, este Diazo Iovanovici, preşedintele Scupşcinei Populare din Muntenegru. (Agerpres) Masa tovărăşească • In seara zilei de 1 Mai Consiliul Central al Sindicatelor a oferit o masă tovărăşească la restaurantul Pescăruş în cinstea delegaţilor străini şi a fruntaşilor în producţie din întreaga ţară invitaţi să participe la sărbătorirea Zilei Internaţionale a Muncii la Bucureşti. Au luat parte tovarăşii Chivu Stoica, preşedintele Consiliului de Miniştri, Gheorghe Apostol, preşedintele Consiliului Central al Sindicatelor, Petre Borilă şi Alexandru Moghioroş, vicepreşedinţi ai Consiliului de Miniştri, membrii Prezidiului C.C.S., preşedinţii C.C. ale sindicatelor, veterani ai mişcării sindicale din ţara noastră, activişti ai c.c.s. Masa tovărăşească a decurs într-o atmosferă de caldă prietenie. (Agerpres) Primirea de către tov. Gh. Apostol a delegaţiilor sindicale străine Tovarăşul Gheorghe Apostol, preşedintele Consiliului Central al Sindicatelor din R.P.R., a primit marţi la amiază pe membrii delegaţiilor sindicale din U.R.S.S., R.P. Chineză, Austria, R.P. Bulgaria, R. Cehoslovacă, Egipt, Franţa, R.D. Germană, R.F. Germană, R.P.F. Iugoslavia, Olanda, R.P. Polonă, Siria, R.P. Ungară, precum şi pe reprezentantul Federaţiei Sindicale Mondiale, sosiţi în Capitală pentru a lua parte la sărbătorirea zilei de 1 Mai. Au fost de faţă tovarăşii Liuba Chişinevschi, secretar al C.C.S., Ion Dobre, Martin Covaci şi Virgil Boeru, membri ai prezidiului C.C.S. şi Petre Bărbulescu, şeful secţiei relaţii internaţionale a C.C.S. In numele Consiliului Central al Sindicatelor, tovarăşul Gheorghe Apostol a salutat pe oaspeţi, urîndu-le bun sosit în ţara noastră. Tovarăşul Gheorghe Apostol a informat apoi pe membrii delegaţiilor sindicale de peste hotare asupra preocupărilor centrale ale sindicatelor şi asupra structurii lor organizatorice. Intîlnirea dintre conducătorii Consiliului Central al Sindicatelor din R.P.R. şi membrii delegaţiilor sindicale de peste hotare s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, prietenească. (Agerpres) Informaţii • Joi dimineaţa s-a întors în Capitală, venind din Belgia, delegaţia Partidului Muncitoresc Român care a participat la lucrările celui de-al 12-lea Congres al Partidului Comunist din Belgia. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Simion Bughici şi Ioan Cotoţ, membri ai C.C. al P.M.R. La sosire, în Gara de Nord, membrii delegaţiei au fost întîmpimiaţi de tovarăşii Ion Pas, Ofelia Manole, de activişti ai C.C. al P.M.R. • Marţi a avut loc deschiderea festivă a expoziţiei „Aspecte din activitatea Crucii Roşii a P.R.“, organizată în cinstea zilei de 1 Mai in Parcul de cultură şi odihnă „I. V. Stalin“ de către C.C. al Crucii Roşii a R.P.R. Dr. O. Belea, preşedintele Crucii Roşii a R.P.R., a vorbit cu aceasta ocazie despre unele realizări ale organizaţiilor de Cruce Roşie din ţara noastră. Expoziţia „Aspecte din activitatea Crucii Roşii a R.P.R.“ va fi deschisă între 1 mai — 15 iunie. « La Muzeul de artă populară al R.P.R. a avut loc luni după amiază deschiderea unei expoziţii de artă populară chineză. Expoziţia face cunoscute publicului nostru unele genuri de artă populară chineză şi prezintă aspecte etnografice din marea ţară prietenă. Obiectele expuse dovedesc marea varietate de genuri a artei populare chineze şi deosebita măiestrie a creatorilor populari din R.P. Chineză Expoziţia rămîne deschisă pînă la 31 mai. • Pastorul danez Uffe Hansen, membru al Consiliului Mondial, ai Păcii, care vizitează ţara noastră la invitaţia Comitetului Naţional pentru Apărarea Păcii din R.P.R., a făcut marţi dimineaţa o vizită la Patriarhia Bisericii ortodoxe române. • Joi seara, la Teatrul C.C.S. a avut loc un spectacol festiv dat de Ansamblul de cîntece şi dansuri al C.C.S. în cinstea delegaţiilor sindicale de peste hotare şi a fruntaşilor în producţie din întreaga ţară care au luat parte la sărbătorirea zilei de 1 Mai în Capitală. • Intre 3 şi 5 mai a.c. va avea loc la Düsseldorf, München şi alte oraşe din R. F. Germană cea de-a 2-a întîlnire internaţională a corurilor de copii. La această întîlnire internaţională va lua parte şi Corul de copii Radio, sub conducerea dirijorului Ion Vanica. (Agerpres) CIRCUL DE STAT anunţă ULTIMELE 5 ZILE VARIETE-CONCERT“ Bilete la Casa Circului Starea timpului In Bucureşti şi in regiunea Bucureşti In următoarele 24 de ore vremea se menţine nestabilă cu cerul mai mult noros. Ploi trecătoare sau sub formă de averse. Temperatura In scădere uşoară. Noaptea va fi cuprinsă între 7 şi 9 grade iar ziua va urca între 16 şi 18 grade. Vîntul va sufla din sectorulEst-Nord-Est, la început moderat apoi cu intensificări temporare. In următoarele trei zile vremea va fi schimbătoare cu alternanţe de inourări şi înseninări trecătoare. Averse de ploaie la începutul intervalului. Vintul va sufla potrivit. Temperatura în ușoară scădere apoi în creștere. OFERTE DE SERVICI ADMINISTRAŢIA CANTINELOR G.A.S. Mînăstirea, raionul Olteniţa, regiunea Bucureşti angajează in cadrul bucătăriei cantinei, un bucătar calificat care va primi salariul lunar de lei 700, asigurîndu-i-se şi camera de locuit. La prezentare va avea asupra lui buletinul de populaţie, livretul militar şi carnetul de calificare. COOPERATIVA „RADIO-PROGRES“ angajează trei paznici şi o îngrijitoare. Prezentarea în Str. Jaques Elias Nr. 2 (Piaţa Sf. Gheorghe). ANUNŢ: Minsterul Minelor-D.A.G.D. — Vinde Lazi noi în panouri. Adresaţi: De-pozitul Obor — Şoseaua Gării , Obor Nr. 21 ! Prima etapă a „Cursei Păcii BRNO 2 (prin telefon de la trimisul Agerpres). La 2 mai s-a dat startul în cea de-a X-a ediţie jubiliară a competiţiei cicliste „Cursa Păcii" Praga— Berlin—Varşovia. Plecarea festivă a avut loc în piaţa Strachow în prezenţa a zeci de mii de spectatori. Cicliştii au pornit în prima şi cea mai lungă etapă a cursei: Praga - Brno (224 km.). Primii kilometri sunt parcurşi într-o trenă foarte rapidă ceea ce nu împiedică pe iugoslavul Levacic, sovieticul Koledov, englezul Rae şi francezul Boudon să iniţieze o evadare timpurie, dar care va decide soarta acestei etape. Bugarii au un avans de un minut la km. 40 şi pe firul kilometrilor li se mai adaugă polonezul Bugalski, bugarul Hristov şi sovieticul Kapitanov. Plutonul din faţă acţionează foarte energic şi avantajul său este de 2 minute la km. 65 , unde notăm mulţi alergători întîrziaţi. Răsfirat pe o distanţă de aproximativ 5 km, plutonul cel mare nu se mai poate regrupa. La jumătatea cursei, grupul din faţă este cronometrat cu un avans de 3’20”. Cicliştii romîni se află în plutonul al doilea care începe o goană susţinută în urmărirea fugarilor. Se remarcă printr-o combativitate deosebita aue-înezul Ohgren, germanul Schur, polonezul Chwiendacz şi C. Dumitrescu. Cursa este foarte grea din cauza urcuşurilor ce se ţin lanţ şi a vîntului potrivnic. Maxim, Zanoni şi Poreceanu dau semne de oboseală şi pierd contactul cu plutonul lui Dumitrescu. Intre timp suedezul Ohren, belgianul Tongerloo şi polonezul Chwiendacz reuşesc cu un efort extraordinar să prindă plutonul fugarilor. Dumitrescu are un moment de slăbiciune însă pe ultima parte re-' face excepţional, reducînd la numai un minut şi cîteva secunde diferenţa faţă de suedezul Ohgren care intră primul pe stadionul din Brno şi cîştigă prima etapă a „Cursei Păcii“, cu timpul de 6h, 03’ 46”. Din echipa romînă primul a fost Dumitrescu pe locul 26 în 6h 05’05”. Ceilalţi alergători români au ocupat următoarele locuri: C. Şandru (36), G. Şerban (46), Poreceanu (58), Zanoni (61), Maxim (69). Clasamentul pe ţări: 1. R. P. Polonă 18h 12’23”; 2. Anglia 18h 13’25”; 3. Belgia 18h 13’34”; 4. Suedia același timp. Echipa R.P.R. ocupă locul 10 cu 18h 29*18”. Astăzi se desfășoară etapa a doua Brno—Tabor (177 km.). ‘ Jocurile de ieri ale selecţionaţilor Jucătorii selecţionabili se află în toiul pregătirilor în vederea meciurilor internaţionale. Ieri, pe stadionul 23 August, au avut loc două meciuri de selecţie, care au fost folositoare. Cei peste 15.000 spectatoriau văzut unele faze de fotbal reuşit. In prima partidă lotul B a întrecut selecţionata Bucureşti cu 7—5 (4—2). Punctele au fost marcate de Ciosescu (2), Meszaros, Boroş (2), Oaidă şi Lereter pentru învingători şi de Zavoda I Ene, Nicuşor, Haşoti, şi P. Moldoveanu pentru învinşi. Formaţiile aliniate au fost: Lotul B: Curcan (Voinescu), Sbîrcea, Ioniţă (Băcuţ II), V. Dumitrescu, Tănase, Bone, Oaidă, Meszaroş, Ciosescu, Lereter, Boroş. Selecţionata Bucureşti: Dungu, Szűcs, Băcuţ II (Ioniţă), Macri, Ştirbei, Mihăilescu, Haşoti, Nicuşor, Ene, Zavoda I, P. Moldoveanu. Jucătorii s-au mişcat bine în cîmp şi au arătat o bună dispoziţie de joc. In cea de a doua partidă, s-au întîlnit formaţiile Lotul A şi cel de Tineret. Tinerii au dat o bună replică „aşilor“ care au cîştigat cu 2—0 (1—0). Golurile au fost marcate de Călinoiu (min. 30) şi Ozon (min. 65). Lotul A a prezentat echipa următoare: Toma (Voinescu), Pahonţu (Zavoda II), Apolzan, Neacșu, Călinoiu (Onisie), Nunweiller, Cacoveanu (Gîrleanu), Constantin, Alexandrescu (Ozon), Petschowschi, David. reşti în legătură cu meciul de rugbi BUCUREŞTI-LONDRA Ieri, jucătorii echipei de rugbi Bucureşti şi-au încheiat pregătirile cu un scurt antrenament care a avut loc pe Stadionul Republicii, formaţia noastră a pus la punct unele probleme privind jocul de grămadă şi mai ales a căutat să coordoneze compartimentele in funcţie de formula la care s-a ajuns pentru formarea echipei. Se pare că formaţia care va juca duminică împotriva Londrei va fi următoarea: A. Penciu, D. Ghiuzelea, Ilie Ion, C. Cramer, A. Barbu, R. Chiriac, P. Merghisescu, V. Moraru, A. Paloşanu, E. Dumitrescu, A. Marinache, M. Blăgescu, A. Teofilovici, P. Iordăchescu, M. Manolache. Din echipă lipsesc D. Ionescu şi I. Dobre care sunt accidentaţi. Irt schimb reintră D. Ghiuzelea care s-a refăcut complet. Echipa Londrei a jucat miercuri, la Roma, în Italia, împotriva selecţionatei italiene. Victoria a revenit echipei londoneze, cu scorul de 8-3 după ce la pauză englezii conduceau cu 3-0. Punctele învingătorilor au fost marcate de Caniel şi Reid. Jocul s-a desfăşurat pe ploaie, ceea ce a influenţat in mare măsură spectaculozitatea. Echipa londoneză pleacă azi dimineaţă din Roma şi soseşte după amiază in Bucureşti. ★ Arbitrul francez Sampierri a sosit miercuri in Capitală. \ \ PROGRAMUL I 5.03 Calendarul zilei şi buletin meteorologic. 5.05 Muzică uşoară romînească .5.30 Buletin de ştiri. 5.35 Muzică uşoară romînească (continuare). 5.45 Lecţia de gimnastică. 5.55 Sfatul medicului. 6.00 Jocuri populare romîneşti. 6.15 Emisiunea agrară. 6.25 Marşuri. 6.30 Răspundem ascultătorilor. 6.35 Marşuri (continuare). 6.45 „Cu cîntecul şi jocul în întîmpinarea Festivalului“. 7.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sumarul presei centrale. 7.10 Piese pentru xilofon. 7.30 Anunţuri şi muzica. 7.35 Muzică populară din diferite regiuni ale ţării. 8.15 Materiale din presă. 8.50 Muzică. 9.00 Muzică de estradă 8.30 ,,Un tăciune şi-un cărbune“. 10.00 Muzică populară romînească. 10.30 La microfon Rodica. 10.35 Arii şi duete din opere interpretate de solişti romîni. 11 00 Buletin de ştiri. 11.03 Muzică uşoară. 11.23 Cîntă corul Filarmonicii de stat „George Enescu“. 11.50 Din viaţa de concert a Capitalei. 12.35 Din cîntecele popoarelor. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Cîntă Puica Alexandrescu şi Ion Dacian. 13.35 Laureaţi ai celui de al treilea concurs naţional al tinerilor solişti. 14.00 Program de muzică populară. 14.30 Cotele apelor Dunării. 14.45 Concert de estradă 15.00 Buletin de ştiri. 15.05 Concert de estradă (continuare). 15.40 Simfonia Ia de Dimitrie Cuclin. 16.15 „Iubiţi cartea“. 16.45 Cîntece populare româneşti. 17.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 17.15 Recomandări din program. 17.1® Muzică uşoară. 17.50 Muzică populară romînească. 18.10 Reportaj într-o salină. 18.30 Din viaţa muzicală a oraşelor şi regiunilor patriei. 19. 10 Buletin de ştiri şi comentariu. 19.10 Cîntece. 19.45 Răspundem ascultătorilor. 19.55 .„Noapte bună, copii“. 20.00 Cîntă Victor Bunea. 20.15 Teatru la microfon: „SUFLETE DE HIRTIE“ 22.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sport. 22.30 Concert de muzică populară romînească. 23.10 Muzică simfonică. 23.52—23.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL II 14.00 Buletin de ştiri. 14.03 Concert de prînz. 14.40 Cîntece de Vasile Popevici. 111.00 Anunţuri şi muzică. 15.15 Ciclul „Concerti gross!“ de Coreili. 15.40 Cîntă Magda Constantinescu. 16.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 16.15 Recomandări din program. 16.20 Muzică uşoară. 16.45 Note de lector. 17.00 Melodii pe versurile poetului G. Topîrceanu. 17.15 Vorbeşte Moscova! 18.00 Buletin de ştiri. 13.10 Balade şi jocuri populare romîneşti. IR 40 Anunţuri şi muzică. 18.55 Sfatul medicului. 19.00 Muzică uşoară de Henri Mălineanu. 19.25 Meridiane. 19.45 Pe strunele viorii. 20.00 Buletin de ştiri. 20.03 „Muzicienii despre ei înşişi“. 21.00 Buletin de ştiri. 21.05 Muzică. 21.15 Actualităţi din ţările socialiste. 21.45 Opera „Cavaleria rusticană“. 23.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sport. 23.15—24.00 Concert de noapte. VINERI 3 MAI .957 Pe scurt • Cu prilejul sărbătoririi Zilei presei comuniste şi al apariţiei numărului 3.000 al ziarului, redacţia „Sportul popular“ organizează în Capitala o consfătuire cu cititorii, sportivii, activiştii şi corespondenţii voluntari. Consfătuirea va avea loc sîmbătă 4 mai a. c., ora 17, în sala Clubului Poligrafie şi Presă din Bd. Republicii şi va fi urmată de un film cu subiect sportiv. Miercuri a avut loc la Budapesta pe „Népstadion“ întîlnirea internaţională de fotbal dintre echipele Újpest Dosza şi Dinamo Oraşul Stalin. Fotbaliştii maghiari au repurtat victoria cu scorul de 2-0 (1-0) prin punctele Înscrise de Tóth Mihály şi Toth N. O Azi, la Istambul, începe turneul internaţional de volei la care participă şi selecţionatele feminină şi masculină ale R.P. Romíne. O Mîine seară la Paris, echipa de box a Bucureştiului, susţine meciul revanşă cu selecţionata Parisului. „ In sala Floreasca începe mîine campionatul republican individual de tenis de masă. Jocul Locomotiva Bucureşti—Progresul Oradea de duminică, se disputa dimineaţa la Gluieşti la ora 10.30, avind in deschidere la ora 8.45 meciul Progresul C.P.C.S.— Progresul Suceava. Cealaltă partidă Dinamo—Flamura roşie Arad se dispută pe stadionul Republicii, la ora 15:15 în deschidere la jocul de rugbi Londra-Bucureşti. „ Zilele trecute s-a desfăşurat în oraşul Tirnovo întîlnirea internaţională de fotbal dintre echipa bucureşteană Locomotiva Gara de Nord şi selecţionata locală. Fotbaliştii români au terminat învingători cu scorul de 3-0. Pe stadionul ,,Vasil Levski” din Sofia în faţa a 40.000 de spectatori s-a desfăşurat la 1 Mai meciul de fotbal dintre reprezentativa oraşului Sofia și echipa iugoslavă Beogradski Sport Club. După un joc disputat victoria a revenit echipei bulgare cu scorul de 3-2. TEATRE: Teatrul de Opera şi Balet al R.P.R., orele 19,30: Călin; Teatrul de Stat de Operetă, orele 19,30: Vinzătorul de păsări; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (Sala Comedia), orele 19,30 : Steaua fără nume; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (Sala Studio), orele 19,30 : Omul cu mîrţoaga; Teatrul „C. Nottara“ (Sala Libertatea), orele 20 : Nota zero la purtare; Teatrul Municipal (Sala „Matei Milo“), orele 19,30 : Nebuna din Chaillot; Teatrul Municipal Studio (Sala „Filimon Sîrbu“), orele 13,30 : Omul care aduce ploaie; Teatrul Armatei (Sala din Magheru), orele 19,30: Femeia îndărătnică; Teatrul Armatei (Sala ansamblului C.C.A.), orele 19,30 : Avarul; Teatrul Muncitoresc C.F.R., orele 19,30 : Domnişoara Nastasia; Teatrul Tineretului, orele 19: Hoţii; Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase“ (Calea Viclor 33—35), orele 20: Bujor al XII le. Teatrul Satiric-Muzical „c. Xănasi (Sala „Victoria“, Calea Victoriei I, orele 20: Concert „Vine, vine primi vara"; Teatrul Evreiesc de Stat, orele 20 : Tevie Lăptarul; Teatrul Ţăndăric (Sala Orfeu), orele 10 : Mărtucaş merele de avu, Găinuşa harnică ; Teatrul Ţăndărică (Sala str. Academiei), orele 16 : Povestea porcului. CINEMATOGRAFE : Patria, Bucureşti, înfrăţirea intre popoare : Citadela sfărîmată, Farmecul adîncurilor. Republica, I. c. Frimu : In toiul luptei, Magheru, Lumina, 23 August, Gh Coşbuc : Măgăruşul Magdanei, Alburt sportiv; V. Alecsandri, Elena Pavel: Inima cintă; Central: ultima întîlnire; Victoria, Arta: Vagabondul (ambele serii); Doina, Vasile Roaită, Volga: Bonjour elefant; Maxim Gorki: Fratele meu Bambusul, Bastonul fermecat; Tineretului: Corabia viselor, Vara pionierilor; Timpuri Noi : Săptămîna filmului romînesc de păpuşi; Gh. Doja, Ilie Pintilie : Prea tîrziu; Al. Popov, T. Vladimirescu : Cu faţa spre public; Yves Montand; Griviţa, Popular: Taina nopţii eterne; Cultural, N. Bălcescu : Frumoasele nopţii; Unirea : Dreptul de a te naşte; C. David : Melodii nemuritoare; Al. Sahia, Mioriţa, 1 Mai: Don Juan; Munca: Uraganul; Moşilor: D lada Siberiei; Donca Simo, Albertă’H : Ultima întîlnire ; M. Eminescu : Trandafirii lui Alah; Olea Bandic: al 11-Iea; Aurel Vlaicu : Rîsete în pa••'dis; Alianţa: Coasta lui Adarai Flacăra; podhale în flăcări. MAGAZINUL UNIVERSAL „BUCUREŞTI“ vă oferă un bogat sortiment de lenjerie de mătase şi tricotaje de bumbac, jj produse ale fabricii „Tricotajul roşu“ ! $