Steaua Roşie, august 1967 (Anul 18, nr. 180-204)

1967-08-01 / nr. 180

. In cadrul finalei campionatului republican de şah rezervat juniorilor, ce s-a desfăşurat la Miercurea Ciuc în perioada 19—30 iulie, juniorul Solomon Alexandru de la Voinţa Reghin a obţinut un binemeritat loc II. Iată clasamentul primilor trei clasaţi (au participat 12 concurenţi): 1. Stoica Valentin, Banca de investiţii Bucureşti; 2. Solomon Alexandru, Voinţa Reghin; 3. Tratatovici Monel, Dunărea Galaţi. L. MAIOR PAGINA 2 STEAUA ROȘIE SPORT FOTBAL Concursul juniorilor do lar cu Cupa „23 August La Tg.-Mureş continuă cu multă însufleţire întrecerile de fotbal organizate pentru echipele de juniori din oraş, la care participă 10 formaţii. Meciurile se desfăşoară pe terenul mic din parcul ,,23 August“ şi prezintă un interes deosebit din partea fotbaliştilor juniori, care se întrec cu multă ardoare pentru o comportare cît mai bună şi obţinerea unui loc cît mai bun în clasament. Concursul juniorilor este binevenit datorită faptului că a angrenat, într-o activitate continuă în perioada verii pe fotbaliştii din echipele de juniori în preajma începerii noii ediţii a campionatului. Iată acum rezultatele etapelor a V-a şi a Vl-a: Etapa a V-a: Lemnarul—A.S.A. 3—0; Voinţa — Ciocanul 3—1; Stăruinţa — Viitorul 2—0; Centrul de copii — Ştiinţa 3—0; Gloria — Oţelul 4—0 Etapa a Vl-a: Ciocanul — Viitorul 2—1; Voinţa — Centrul de copii 3—0; Lemnarul — Oţelul 1—0; Stăruinţa — Gloria 3—3. In urma acestor rezultate, clasamentul se prezintă astfel: 1. Stăruinţa 10 puncte (golaveraj 18—7); 2. Voinţa 10 puncte (golaveraj 19—9); 3. Gloria 8 puncte (golaveraj 11—8); 4. Ciocanul 8 puncte (golaveraj 17—6); 6. Lemnarul 6 puncte (golaveraj 9—8); 7. Centrul de copii 6 puncte (golaveraj 8—9); 8. Otelul 2 puncte; 9. Viitorul 0 puncte (golaveraj 2—15); 10. Stiinta 0 puncte (golaveraj 2—16). In etapa următoare (a VH-a) de la 5, 6 si 7 august vor avea loc următoarele întîlniri: Ştiinţa — Oţelul; Voinţa — A.S.A.; Viitorul — Centrul de copii; Stăruinţa — Ciocanul; Lemnarul — Gloria. IOAN I’AUŞ De la Ministerul învăţămintului Un nou concurs de admitere mţămîntul superior Ministerul Invăţămîntului face cunoscut că pentru ocuparea locurilor rămase disponibile în urma concursului de admitere în învăţămîntul superior din 1—10 iulie 1967, se organizează în condiţiile publicate în broşura „Bacalaureatul şi admiterea în învăţămîntul superior", ediţia 1967, un al doilea concurs de admitere între 2 şi 10 septembrie 1967 la următoarele specialităţi: CURSURI DE ZI 1. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR TEHNIC: termoenergetică, Institutul politehnic Bucureşti; hidroenergetică, Institutul politehnic Bucureşti; electroenergetică, Institutul politehnic Iaşi; comunicaţii telegrafo-telefonice, Institutul politehnic Bucureşti; centralizări şi semnalizări feroviare, Institutul politehnic Bucureşti; tehnologia construcţiei de maşini în institutele politehnice din Bucureşti, Galaţi, Iaşi şi Timişoara; maşini-unelte şi scule, institutele politehnice din Bucureşti, Braşov şi Iaşi; mecanică fină, Institutul politehnic Bucureşti; maşini şi utilaje de prelucrare la cald, institutele politehnice din Braşov şi Cluj; maşini termice şi motoare Diesel, institutele politehnice din Iaşi şi Timişoara; material rulant, institutele politehnice din Bucureşti şi Timişoara; maşini hidraulice şi pneumatice, institutele politehnice din Bucureşti şi Timişoara; utilajul şi tehnologia sudurii, Institutul politehnic din Timişoara; aparate şi utilaje pentru industria chimică, Institutul politehnic Bucureşti; nave şi instalaţii de bord, Institutul politehnic Galaţi; frigotehnie, Institutul politehnic Galaţi; automobile şi tractoare, Institutul politehnic Bucureşti; mecanică agricolă, institutele politehnice din Bucureşti, Braşov, Cluj, Iaşi, Timişoara; furnale şi oţelării, Institutul politehnic Bucureşti; turnătorie de fontă, oţel şi neferoase, Institutul politehnic Bucureşti; prelucrări plastice şi tratamente termice, Institutul politehnic Bucureşti; organizarea transporturilor feroviare, Institutul politehnic Bucureşti; industrializarea lemnului, Institutul politehnic Braşov; tehnologia substanţelor anorganice, Institutul politehnic Iaşi; tehnologia substanţelor organice, Institutul politehnic Iaşi; celuloză, hârtie şi fibre artificiale, Institutul politehnic Iaşi; tehnologia pielei, blănurilor şi extractelor, tanante, Institutul politehnic Iaşi; finisarea produselor textile, Institutul politehnic Iaşi; construcţii civile, industriale şi agricole, institutele politehnice din Cluj, Iaşi, Timişoara, Institutul de construcţii Bucureşti; instalaţii pentru construcţii, Institutul de construcţii Bucureşti; maşini şi utilaj pentru construcţii, Institutul de construcţii Bucureşti; construcţii şi instalaţii hidrotehnice, institutele politehnice din Iaşi, Timişoara, Institutul de construcţii Bucureşti; hidrotehnică agricolă, institutele politehnice din Iaşi, Timişoara, Institutul de construcţii Bucureşti; drumuri şi poduri, Institutele politehnice din Iaşi, Timişoara, Institutul de construcţii Bucureşti; construcţii şi întreţinere feroviară şi poduri, Institutul de construcţii Bucureşti; geodezie şi sistematizare teritorială, Institutul de construcţii Bucureşti; filatură şi ţesătorie, Institutul politehnic Iaşi; tricotaje şi confecţii din ţesături şi tricotaje, Institutul politehnic Iaşi; confecţii din piele şi încălţăminte, Institutul politehnic Iaşi; geologie tehnică, Institutul de petrol, gaze şi geologie Bucureşti; prospecţiuni geofizice, Institutul de petrol, gaze şi geologie Bucureşti; exploatarea zăcămintelor de ţiţei şi gaze, Institutul de petrol, gaze şi geologie Bucureşti; maşini şi utilaj petrolier, Institutul de petrol, gaze şi geologie Bucureşti; exploatări miniere, Institutul de mine Petroşeni; prepararea cărbunilor şi minereurilor, Institutul de mine Petroşeni; electromecanică minieră, Institutul de mine Petroşeni. 2. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR AGRICOL: agricultură, Institutul agronomic Bucureşti; medicină veterinară, institutele agronomice din Bucureşti, Cluj, Iaşi. 3. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR ECONOMIC; economie politică, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti; economia industriei, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti, universităţile din Cluj, Iaşi, Timişoara; economia agriculturii, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti, universităţile din Cluj, Craiova, Iaşi; statistică, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti; mecanizarea şi automatizarea evidenţei şi calcului economic, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti; finanţe şi credit, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti, universităţile din Cluj, Iaşi; evidenţă contabilă, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti, universităţile din Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara; economia comerţului socialist, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti; merceologie, Institutul de ştiinţe economice Bucureşti. 4. ÎNVĂŢĂMÎNTUL UNIVERSITAR: mecanică, universităţile din Bucureşti, Cluj; fizică, universităţile din Cluj, Iaşi; fizicochimie, Universitatea Timişoara; matematică, Universitatea Craiova; chimie, universităţile din Cluj, Iaşi. 5. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR PEDAGOGIC: matematică, Institutele pedagogice de 3 ani din Bacău, Baia Mare, Bucureşti, Oradea, Suceava, Tîrgu-Mureş; ştiinţe naturale, Institutul pedagogic de 3 ani Bacău; limba şi literatura română, institutele pedagogice de 3 ani din Baia Mare, Suceava; fizică-chimie şi cunoştinţe tehnico-agricole, institutele pedagogice din Constanţa, Galaţi, Iaşi, Tîrgu-Mureş. 6. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR DE ARTA: regie de film, Institutul de artă teatrală şi cinematografică Bucureşti; vioară, conservatoarele din Bucureşti, Iaşi; oboi, conservatoarele din Bucureşti, Cluj; violă, Conservatorul din Cluj; flaut, conservatoarele din Cluj, Iaşi; corn, conservatoarele din Bucureşti, Cluj, Iaşi; trompetă, conservatoarele din Bucureşti, Cluj; fagot, Conservatorul din Iaşi; trombon-tobă, Conservatorul din Cluj; harpă, Conservatorul din Cluj; pianorgă, conservatoarele din Bucureşti, Iaşi; alto şi mezzo — Conservatorul Bucureşti; tenori, Conservatorul din Bucureşti; başi şi baritoni, Conservatorul din Bucureşti; dirijat — cor şi pedagogie, conservatoarele din Bucureşti, Cluj, Iaşi; compoziţie, Conservatorul din Cluj. CURSURI SERALE 1. ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR TEHNIC: maşini şi aparate electrice, Institutul politehnic Bucureşti; electroenergetică, Institutul politehnic Bucureşti; electronică industrială, Institutul politehnic Bucureşti; comunicaţii telegrafo-telefonice, Institutul politehnic Bucureşti; centralizări şi semnalizări feroviare, Institutul politehnic Bucureşti; maşini termice şi motoare Diesel, Institutul politehnic Bucureşti; tehnologia construcţiei de maşini, institutele politehnice din Bucureşti, Braşov, Cluj, Iaşi, Galaţi, Timişoara; material rulant, Institutul politehnic Bucureşti; automobile şi tractoare, institutele politehnice din Bucureşti şi Braşov; electromecanică, institutele politehnice din Braşov, Cluj, Iaşi, Timişoara; tehnologia substanţelor anorganice, institutele politehnice din Bucureşti, Iaşi; tehnologia substanţelor organice, institutele politehnice din Bucureşti, Iaşi; turnătorie de fontă, oţel şi metale neferoase, Institutul politehnic Bucureşti; prelucrări plastice şi tratamente termice, Institutul politehnic Bucureşti; construcţii civile, industriale şi agricole, institutele politehnice din Cluj, Iaşi, Timişoara, Institutul de construcţii Bucureşti; instalaţii pentru construcţii, Institutul de construcţii Bucureşti; exploatări miniere, Institutul de mine Petroşeni; electromecanică minieră, Institutul de mine Petroşeni. 2. ÎNVĂŢĂMÎNTUL UNIVERSITAR: limba şi literatura rusă — secundar, limba şi literatura română, universităţile din Bucureşti, Iaşi, Timişoara; limba şi literatura rusă , secundar, limba şi literatura română sau maghiară, Universitatea din Cluj; limba şi literatura franceză, secundar, limba şi literatura română, universităţile din Bucureşti, Iaşi; limba şi literatura franceză, secundar limba şi literatura română sau maghiară Universitatea din Cluj; limba şi literatura engleză, secundar limba şi literatura română, universităţile din Bucureşti, Iaşi, Timişoara; limba şi literatura engleză, secundar limba şi literatura română sau maghiară, Universitatea Cluj; limba şi literatura engleză, secundar limba şi literatura germană, universităţile din Bucureşti, Cluj; limba şi literatura germană, secundar limba şi literatura română, universităţile din Bucureşti, Iaşi, Timişoara; limba şi literatura germană, secundar limba şi literatura română sau maghiară, Universitatea din Cluj, limba şi literatura germană, secundar limba şi literatura engleză, universităţile din Bucureşti, Iaşi. înscrierile la concurs se fac la secretariatele facultăţilor respective pînă în ziua de 1 septembrie 1967, ora 20. A început campionatul intercartiere pentru copii Cu toate că activitatea fotbalistică competiţională este în prezent într-o perioadă de vacanţă, totuşi la Tg.-Mureş au început întrecerile unui campionat de fotbal intercartiere, pentru copii. La această confruntare fotbalistică pentru cei mici participă 18 echipe repartizate în patru grupe a cite 4 sau 5 formaţii. Cele 18 echipe sunt împărţite în două categorii de vîrstă: categoria I: cei născuţi în anii 1952—1953 şi categoria a II-a cei născuţi în anii 1954—1955. Primele meciuri au fost extrem de dîrze, mai ales în grupa celor mici, care au dat dovadă de multă putere de luptă şi orientare corespunzătoare vîrstei lor. După primele meciuri am remarcat comportarea bună şi promiţătoare a unor jucători ca de exemplu: Gáspár Szöverfi, care în două meciuri a marcat 5 goluri, Iosif Bács, Ștefan Papp, Ladislau Bass, Iosif Szöverfi din cartierul 7 Noiembrie (instructor Iosif Bortnik), Atila Fehér, Iosif Szakacs, Mildos Sándor, Ioan Madaras, portarul Béla Faifel din cartierul Nicolae Balcescu unde activează și un centru de antrenament voluntar sub conducerea unui colectiv avînd în frunte pe Nicolae Bartha și Zoltán Adorján, Sándor Ráfi, Arcadiu Simon, Gheorghe Nagy din cartierul Tudor Vladimirescu (instructor: Alexandru Vigh) din grupa celor mici: Tiberiu Troznai (N. Bălcescu), Ștefan Urs, Ladislau Szatmár (T. Vladimirescu), Gheorghe Lakatos, Carol Kurki (Sîngeorgiu de Mureş), Francisc Bartha, Dionisie Nemeş (7 Noiembrie) şi alţii din grupa celor mari. Scena de desfăşurare a meciurilor din cadrul campionatului intercartiere la fotbal pentru copii este terenul Fabricii de zahăr, care cunoaşte o animație deosebită în timpul desfășurării jocurilor. CARTNO BOX Echipa de box Voinţa din Reghin a susţinut in ziua de 29 iulie, la Hunedoara, o întîlnire în compania selecţionatei Constructorul — Metalul. Gala a avut drept scop verificarea pugiliştilor în preajma campionatului republican pe echipe. Rezultatul: 10—6 în favoarea gazdelor. Au realizat victorii pentru Voinţa: Pereş, Bîndilă şi meciuri nule Gorea Dănel şi Banga. Nou meci internaţional de fotbal la Tîrgu-Mureş După cum se ştie, printre meciurile internaţionale pe care le va susţine formaţia A.S.A. Mureşui Tg.-Mureş figurează şi întîlnirea cu selecţionata armatei R.P.D. Coreene. Meciul va avea loc la 16 august, şi nu la 2 august cum s-a comunicat oficial, datorită faptului că coreenii şi-au prelungit turneul lor întreprins în diferite ţări europene. CINEMA MARŢI, 1 AUGUST TG.-MUREŞ — Arta: filmul Compartimentul ucigaşilor. Progresul: filmul Pentru un pumn de dolari. Steagul roşu: filmul Timidul. Tineretului: filmele Trei surori (de la ora 20,30) şi Povestea prostiei mele (de la orele 11,00, 14,30, 16,30 şi 18,30). Muncitoresc: filmul Urme în ocean. Flacăra: filmul Gustul mierii. Unirea: filmul Jandarmul din Saint Tropez. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Sanjuro. Luduş — Flacăra: filmul Omul care l-a ucis pe Liberty Valance. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul Escrocii la mănăstire. Odorhei — Muncitoresc: filmele Hanka şi Viaţa la castel. Reghin — Patria: filmul Scara curajului. Victoria: filmul Nume străin. Tîrnăveni — Melodia: filmul Relaxează-te, dragă! Topliţa — Muncitoresc: filmul Diplomatul gol. TELEVIZIUNE MARŢI, 1 AUGUST 18,00 — Indirect. .. Emisiune economică; 18,30 — Pentru copii; 19,00 — Pentru tineretul şcolar; 19,30 — Telejurnalul de seară; 19,50 — Aventurile lui Robin Hood; 20,15 — Fotbal: Steaua — Dinamo Bucureşti. In cadrul „Cupei Bucureştiului“, transmisiune de la stadionul „Republicii“. In pauză: desene animate;2,55 — Emisiune de versuri; 22,10 — Concurs de muzică ușoară. Transmisiune înregistrată de la Belgrad; 22,45 — Telejurnalul de noapte. RADIO_________ MIERCURI, 2 AUGUST BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 5,35 — Actualitatea agrară; 8,25 şi 9,03 — La microfon, melodia preferată; 9,30 — De la munte la mare; 11,18 — Muzică uşoară; 12,35 şi 13,30 — Melodii populare; 14,00 — Tineri solişti români de muzică uşoară; 14,30 — Muzică uşoară; 16,45 — O interpretă de frunte a cîntecului nostru popular: Angela Moldovan; 18,40 — Studiul privind dezvoltarea învăţămirntului superior (opinii, sugestii, propuneri); 19,30 — Sport; 20,00 — Radiogazeta de seară; 21,05 — Atenţiune, părinţi ! 21,25 — Melodii-magazin; 22,15 — De la un cîntec la altul. Programul II: 7,45 — Cîntece şi jocuri; 10,45 — Instrumente populare româneşti: vioara; 13,00 — Album folcloric; 14,08 — Concert de prînz; 16,00 — Muzică uşoară de Ion Vasilescu; 17,40 — Memoria pămîntului românesc; 18,00 — „Marea cîntă“, muzică uşoară; 19,45 — Tribuna radio; 20,00 — Cîntece şi jocuri populare; 21,30 — Teatru: „Patru sub un acoperiş“, comedie de Smirnova şi Kreindel. ★ TG.-MUREŞ. 5,00—5,30 în limba română: Corespondenţe, muzică. 5,30—6,15 în limba maghiară: Corespondenţe, muzică — Cronica industrială (I.C.I. şi Fabrica de conserve „Mureşeni“ din Tg.-Mureş). 13,00—13,30 în limba maghiară: Sumarul presei locale — Griffer: Poem pentru flaut şi orchestră — Emisiunea pentru femei. 16,15—17,00 în limba maghiară: Ştiri — Muzică uşoară — Literatură şi artă: Franyó Zoltán la 80 de ani. 17.00— 18.00 în limba română: Ştiri — Fragmente din opereta „Frumoasa mea“ de Loewe — In dezbaterea specialiştilor: învăţămîntul superior pe coordonatele viitorului — Sabin Drăgoi: Fragmente din suita „Şapte dansuri populare“ — Programul artiştilor amatori. Direcţia regională transporturi auto, Tîrgu-Mureş, STR. POŞTEI NR- 1 VINDE făra repartiţie, pe bară de comandă pentru instinţi, intreprinderi şi C.A.P.-uri: MOTOARE REPARATE SR-120 (pentru autovehicule tip SR-101 şi similare); MOTOARE REPARATE SR-211 (pentru autovehicule SR 131, SR-113, SR-116 etc.). Informaţii suplimentare se pot primi la telefon nr. 2976 Tîrgu-Mureş. Teatrul de stat Tîrgu-Mureş Secţia română anunţă CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi vacante, de la 1 septembrie 1967 : 1 post secretar literar cl. I sau II 1 post referent literar cl. I 1 post regizor artistic cl. III 1 post actor 1 post actriţă 1 post actor 1 post actor 1 post actor 1 post actor 1 post actriţă 1 post actor 1 post actriţă 1 post actriţă 1 post actriţă 1 post figurant . — Concursul va avea loc în ziua de miercuri, 16 august 1967, ora 10 dimineaţa, la Bucureşti, în sala Teatrului evreiesc de stat din strada Iuliu Barasch nr. 15, raion Tudor Vladimirescu. Actele pentru proba documentară (cerere şi un memoriu de activitate din care să reiasă studiile şi activitatea artistică a candidatului) se vor depune la secretariatul Teatrului de stat Tg.-Mureş, pînă în ziua de 10 august inclusiv. La proba practică se vor prezenta numai candidaţii admişi la proba documentară. Admiterea la concurs este condiţionată de îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare. cl.I __vîrsta45—50ani cl.I __vîrsta40—45ani cl.II—vîrsta 35—45ani cl.II—vîrsta35—45ani cl.III—vîrsta 25—35ani cl.III __vîrsta 25—35ani cl.III—vîrsta 35—45 ani cl.V __vîrsta 25—30 ani cl.V __vîrsta 20—30 ani cl.V __vîrsta 25—35ani cl. V—vîrsta 25—35 ani ÎNTREPRINDEREA FORESTIERA GHEORGHIENI Str Muzeului nr 5 telefon intenor. 13. PRODUCE ȘI LIVREAZĂ pe bază de comandă și repartiţie MOBILA DE BUCĂTĂRIE tip „Ditrău", „Bucin" şi „Sibiu" din plăci emailate şi melaminate. PAPUL DI CUPATÂT a® CURATĂ BINE SI REPEDE octete de fauMXa/tie dai fawt, mda/, săcli nuuttt&MUce. dsUttutttU' 9£a**uvu.. Odt, teuuiți.