Biserica şi Şcoala, 1929 (Anul 53, nr. 1-52)

1929-01-01 / nr. 1

Pag. 4 BISERICA ŞI ŞCOALA Nr. 1. In pragul Anului Nou. S’a scurs anul 1928. Suntem în pragul noului an 1929! Ce ne aduce şi acesta? Nu este om aproape,care nu leagă de Anul Nou speranţe noi, care nu aşteaptă dela el izbânde noului viaţă; omul de stat speră că în curgerea Anului Nou va rezolvi pobleme mari politice, cari îl preocupă, savantul visează la descoperiri şi invenţii noi, negustorul nutreşte speranţa, că va realia câştiguri mai mari, agncatorul năjdueşte să abă recoltă mai frumoasă, fie are cu dorinţele lui, fecare cu speranţele lui Insă toate acestea nu sunt decât speranţe şi donate trecătoare, pământeşti: vanitas vanitatum et omnia vanitas est! Dar se cuvine să planeze deasupra tuturor acestor altfel de dorinţe, altfel de speranţe, altfel de aşteptări... Întâmpinând Anul acesta Nou, în pragul căruia suntem şi cerând împreună cu Psalmistul: „ necuvintează cununa anului bunătăţii tale Doamne“ (Psalm 64,12) să-şi aducă aminte creştinul de povaţa Apostolului: „cele de sus cugetaţi, nu cele pământeşti“ (Colos 3, 2) Dar ce bunuri de sus să cerem pentru anul nou? Ce înnoiri să aşteptăm? Să ne cucerim şi să ne rugăm întâia la Dătătorul de viaţă, vie împărăţia ta! In curgerea acestui an, ce ne este pus înainte, nu lua dela noi, Bunule, pe prea sfântul tău Duh, ci înnoeşte întru noi, cari ne rugăm ţie! Fă, Doamne al puterilor, ca în curgerea anului acestui nou, oricine ce poartă mare nume de creştin ca ad vârât să fie făptura nouă“ (2 Corint. 5, 17). Dă ne să avem în curgerea acestui an „inimă nouă şi duh nou“ (Iezec. 18 31) Să dorim, deci, din toată inima, ca anul ce a sosit să ne aducă cât mai multe bucurii duhovniceşti (Filip. 4, 4). Să sprerăm, că cei credincioşi şi nepăsători faţă de credinţă şi Biserică se vor trezi din somnul, ce i-a cuprins, după cuvântul Apostolului: „deşteaptă-te cel ce dormi, scoală-te din morţi şi te va lumina Hristos“ (Efes. 5, 14), iar cei rătăciţi, cei amăgiţi şi lepădaţi de Biserica dreptmăritoare a lui Hristos se vor întoarce la calea mântuirei şi la cunoştinţa adevărului ( Timot. 2, 4). Să aşteptăm cu nădejde, că anul acesta ne va da recolta bună pe holdele noastre duhovniceşti. Binecuvintează, Doamne, cununa anului bunătăţii Tale! Pr. A. Scvoznîcov Misionarul Eparhiei Hotinului. /■\/\/\/\/\^\/\/\/\/\ ♦..Asrt...* La Anul Nou. ?T ■# • Dorim tuturor colaboratorilor şi /\ cititorilor noştri ca, anul ce vine sj să Ie aducă multă fericire, cu •’ **:::;** spor şi belşug In viaţa creşti- **:£ :** **: nească şi fapte bune. ..••*XÎSr,V Spor la muncă! (QRemare frăţească catre preoţime la anul nou. Sfântul Apostol Pavel în epistolele pastorale către ucenicul şi conlucratorul său Timotei dă îndrumări „cum în casa Domnului se petrece“ (I. Timotei 3, 15) şi cum cu sectanţii să se poarte. Apostolul prevedea că vor fi multe erezii şi rătăciri în Biserică »care este stâlp şi întărirea adevărului“ cum că lupta cu ei va fi grea , de aceia zice: „Şi cuvântul lor (al sectanţlor) ca cangrena (racul) păşune va afla* (11. Timotei 2, 17). Meditând asupra cuvintelor apostolului Pavel despre sectanţi pe care-i compară cu boala straşnică, preoţimea zilelor noastre e necesar de a sta la gânduri, căci vedem aevea cu ochii noştri împlinirea prorociei apostolului prin răspândirea boalei straşnice sub forma de baptism, adventism, milenism, şi alte rătăciri. Se răspândeşte boala aceasta la noi şi e păcat să nu luăm măsuri de stârpire sau cel puţin stăvilire, ţinând minte cuvintele aceluiaş apostol: „Propovădueşte cuvântul, stai asupra cu vreme sau fără vreme, mustră, ceartă îndeamnă cu toată îndelunga răbdare şi cu învăţătura. Că va fi vreme când învăţătura cea sănătoasă nu o vor primi ci după poftele lor îşi vor alege loruşi învăţători, gâdilindu i la urechi“ (N. Timotei 4, 3.)