Realitatea Ilustrată, 1930 (Anul 4, nr. 179-204)

1930-07-03 / nr. 179

3 Iulie 1930 e REALITATEA ILUSTRATA UNT actriţe de cinematograf, care ştiu să-şi facă singure reclamă. O reclamă însutit mai bună, decât aceea plătită prin ziare pentru că se bazează pe fapte adevărate şi are acel spirit de originalitate a l’americaine care stârneşte senzaţie în public. Una dintre vedetele de la Hollywood, care a înţeles pe deplin importanţa unei astfel de reclame, este Anita Page. Cine n’a auzit, spre exemplu, de scandalul provocat de ea anul acesta, cu un oarecare logodnic, recrutat din lumea suspusă?... Trădare... proces... despăgubiri! Senzaţie în toată presa. Şi lucrurile nici nu se liniştiseră complet, când o altă bombă izbucni brusc, la Hollywood. Anita Page oferia un premiu de 1000 dolari, aceluia — sau aceleia — care va reuşi s’o întreacă în arta machiajului. S’a instituit o comisiune compusă din cele mai ilustre personalităţi ale Hollywood-ului şi concursul a avut loc, într’una din duminicile trecute. La acest concurs s-au prezentat: Lon Chaney,William Haines, Marion Davies, Raquel Torres şi încă vre-o câteva vedete, maestre recunoscute ale machiajului. Rând pe rând, concurenţii şi-au arătat posibilităţile de transformare. Lon Chaney şi-a făcut, într-o jumătate de oră, cincisprezece măşti de nerecunoscut, ceea ce a stârnit stupefacţia întregei asistenţe. Când a venit rândul Anitei Page, juriul părea definitiv convins, că nimeni nu-l va întrece pe fenomenalul Chaney. Dar s’a înșelat. Anita Page, într’un timp corespunzător, s’a prezentat sub optsprezece aspecte diferite. Ceva mai mult machiajul ei era cu adevărat artistic executat. Nu erau măști pentru a demonstra juriului posibilitățile ei de transformare, ci machiajul impecabil aşa cum se cere în faţa obiectivului, plus costumele corespunzătoare, pe care nu le avusese Lon Chaney. Dintre personagiile prezentate, au fost reţinute, ca adevărate minuni ale machiajului: o indiană, o gheişă şi o neîntrecută „Carmen“. Pentru fiecare din aceste măşti, Anita Page a stat în faţa oglinzii între 40 şi 60 de secunde, ceea ce înseamnă un formidabil record, deoarece pentru o simplă corijare a fardului, o vedetă pune, cel puţin zece minute. Entuziasmată, asistenţa a proclamat-o (Continuare in pag. 6-a)